کد خبر: 29190
A

برنامه ویژه دولت برای افزایش سطح اشتغال در کشور

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از سه برنامه اساسی دولت تدبیر و امید در خصوص افزایش سطح اشتغال مناطق شهری و روستایی خبر داد .

برنامه ویژه دولت برای افزایش سطح اشتغال در کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،  «حمیدرضا نصیری زاده» در نشست با «محمد رضا صباغیان» نماینده حوزه انتخابیه مهریز، «سید محمد رستگاری» فرماندار مهریز و اعضای شورای معاونین که ظهر امروز در محل سازمان برگزار شد، با اشاره به نامگذاری امسال به «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، تصریح کرد: دولت در این خصوص سه برنامه ملی برای افزایش سطح اشتغال در کشور دارد .

وی بیان کرد: برنامه ملی اشتغال فراگیر، برنامه تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستاها براساس ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه و پرداخت تسهیلات به مشاغل روستایی براساس قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایر در دستور کار دولت قرار دارد .

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، نظر مساعد مقام معظم رهبری و تصویب مجلس شورای اسلامی، یک و نیم میلیارد دلار معادل پنج هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی با نرخ صفر درصد به امر اشتغال مناطق روستایی و عشایری اختصاص یافته است .

نصیری‌زاده گفت: علاوه بر این پنج هزار میلیارد تومان از منابع بانکی با نرخ 18 درصد به اشتغال مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر تزریق خواهد شد .

این مقام مسئول عنوان کرد: در مجموع 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ میانگین 9 درصد به این موضوع اختصاص یافته که با استناد به قانون تسهیلات اعطایی در مناطق روستایی و عشایری سه درصد از 9 درصد سود تسهیلات از طریق یارانه اعطایی سازمان برنامه و بودجه کشور و آورده قرض‌الحسنه بانک‌های عامل تامین خواهد شد .

وی گفت: تسهیلات اختصاص یافته به این برنامه با تنفس یک ساله و بازپرداخت شش ساله خواهد بود و به منظور مدیریت متمرکز، تعداد دستگاه‌های متولی و بانک‌های عامل محدود پیش‌بینی شده است .

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خاطرنشان زگفت که سهم استان در طول سال های برنامه و در اجرای ماده ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه با موضوع تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستاها، 215 روستا تعیین شده که در سال اول کار تدوین برنامه 45 روستا آغاز خواهد شد .

وی گفت: این اقدامات بمنظور برنامه ریزی منطقه‌ای، تقویت اقتصاد روستاها، توسعه اقتصاد صادرات محور، توجه به استعدادها و ظرفیت‌های بومی و محیطی، مشارکت نیروهای محلی و ارتقای سهم روستاها در اقتصاد ملی صورت می‌گیرد .

در بخش دیگری از این نشست راهکارهای تعریف طرح‌های جدید استانی و ملی و جذب اعتبارات مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی از وضعیت اشتغال بیکاری شهرستان ابرکوه و نتایج سرشماری شهرستان‌های این حوزه انتخابیه ارائه شد و درخصوص آن بحث و تبادل صورت گرفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر