کد خبر: 29350
A

عراق تعلیق پروازها به کردستان را به شرکت‌های خارجی ابلاغ کرد/ توقف پروازهای برخی شرکت‌ها

در پی برگزاری رفراندوم استقلال در کردستان عراق، چندین خطوط هوایی پروازهای خود را به اربیل متوقف کردند.

عراق تعلیق پروازها به کردستان را به شرکت‌های خارجی ابلاغ کرد/ توقف پروازهای برخی شرکت‌ها

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ در پی برگزاری رفراندوم استقلال در کردستان عراق، چندین خطوط هوایی پروازهای خود را به اربیل متوقف کردند. به نقل از خبرگزاری سی ان ان ترک، یکی از مسوولان خطوط هوایی پگاسوس اظهار کرد که این اقدام در راستای تصمیم دولت مرکزی عراق برای متوقف کردن پروازهای بین‌المللی به اربیل انجام گرفته است.

پیشتر دو خط هوایی ترکیه «ترکیش ایرلاین» و «اطلس ترکیه» پروازهای خود به اربیل را متوقف کرده بودند.

نخست وزیر ترکیه درباره رفراندوم استقلال کردستان عراق اعلام کرد: این رفراندوم غیرقانونی است. ما نتایج این رفراندوم را به رسمیت نمی‌شناسیم زیرا چنین اتفاقی هیچ‌گونه فایده‌ای برای صلح و ثبات نخواهد داشت. تنها باعث افزایش بحران می‌شود. در واقع این رفراندوم بدون در نظر گرفتن آینده دیگر گروه‌های قومیتی از جمله ترکمان‌ها، ایزدی‌ها و ترک‌ها اتخاذ شده است.

در این راستا شرکت هواپیمایی عراق امروز (چهارشنبه) به شرکت‌های خارجی تعلیق پروازها به اقلیم کردستان عراق را از روز جمعه ابلاغ کرد. 

یک منبع آگاه به سومریه نیوز گفت: مسؤولان شرکت هواپیمایی عراق به شرکت‌های خارجی تعلیق تمامی پروازها به دو فرودگاه اربیل و سلیمانیه را از روز جمعه تا اطلاع ثانوی ابلاغ کردند.

یک مقام شرکت هواپیمایی الشرق الاوسط نیز از توقف پروازهایش به شمال عراق خبر داد.

این منبع گفت: شرکت هواپیمایی لبنانی الشرق الاوسط پروازهایش را از جمعه به شمال عراق متوقف می‌کند.

کابینه عراق روز سه شنبه به اقلیم کردستان عراق تا شب جمعه مهلت داد که اداره دو فرودگاه اربیل و سلیمانیه را به دولت فدرال عراق تحویل دهد. اما دولت بارزانی امروز چهارشنبه درخواست عراق مبنی بر تحویل این دو فرودگاه‌ را رد کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر