کد خبر: 29507
A

زنگنه: با جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی به دنبال ایجاد اشتغال هستیم

دبیر کل و اعضای هیات اجرایی خانه کارگر با بیژن زنگنه وزیر نفت دیدار و گفت‌وگو کردند.

زنگنه: با جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی به دنبال ایجاد اشتغال هستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در این دیدار علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در وزارت نفت با هدف رفع موانع فراروی بازار و همچنین ارتقای تولید نفت، گفت: تلاش‌های زیادی در دوره اخیر برای سامان دادن به مسائل حوزه نفت صورت گرفته است که در این میان همت و مساعی شخص وزیر برای محقق نمودن اهداف برنامه در خور تقدیر و توجه است.

محجوب با اشاره به عقب‌ماندگی‌هایی که در حوزه ایجاد تشکل‌های جدید در کشور وجود دارد، گفت: ‌متاسفانه هنوز تصور برخی مدیران و تصمیم‌گیران این است که فقط با تزریق پول و نقدینگی می‌توان شغل ایجاد کرد که این برداشت یک خطای استراتژیک است.

دبیرکل خانه کارگر همچنین گفت: بسیاری از کشورها که از منابع طبیعی و خدادادی محروم هستند، با درک درست و عمیق از شرایط بازار کار، توانسته‌اند جایگاه مطلوب و مناسبی را به خاطر تولید در دنیا کسب کنند که استفاده از تجربیات آنها برای ما در این مقطع خاص و حساس ضروری است.

نماینده مردم تهران پیوستن به شبکه‌ جهانی عرضه و صادرات کالا را از راه‌های موثر برون رفت از شرایط بغرنج کنونی دانست و گفت:‌ کارآفرینان و مدیران صنایع کشور باید تمام تلاش خود را مصروف یافتن راهکارهای موثر جهت پیوستن به شبکه جهانی عرصه کالاهای تولید داخلی کنند تا از این رهگذر شاهد رونق و تولید در کشور باشیم.

همچنین در این دیدار، بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: دغدغه اصلی دولت در دوره جدید توجه جدی به ایجاد اشتغال و مهار بیکاری است.

وی گفت:‌ با آنکه در دوره قبل نیز دولت با توجه به بضاعت خود به دنبال رونق بازار کسب و کار بود اما در این دوره اهتمام بیشتری در این خصوص به چشم می‌خورد.

زنگنه تصریح کرد: با آنکه وظیفه وزارت نفت ایجاد اشتغال نیست اما همه ما در وزارتخانه به دنبال آن هستیم که با جذب سرمایه‌های جدید خارجی و داخلی زمینه را برای بهبود شرایط اشتغال آماده کنیم.

1

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر