کد خبر: 29662
A

رونمایی از شاسی‌بلند سرسخت رضوانی، دو رگه ایرانی-آمریکایی

با رونمایی رسمی از خودروی شاسی بلند جدید رضوانی، حالا می‌دانیم که این تانک استاندارد جاده‌ای به یک پیشرانه 6.4 لیتری هشت سیلندر مجهز شده است که حداکثر خروجی قدرت آن به مرز 500 اسب بخار و همچنین گشتاور خروجی پیشرانه هم به عدد 583 نیوتن متر خواهد رسید که برخلاف انتظارات، مشخص شد که این پیشرانه از سوخت بنزینی برای تولید نیرو محرکه خود استفاده می‌کند. این تمام ماجرا نیست، زیرا رضوانی اگر مجوز استفاده از سلاح و مهمات بر روی شاسی بلند خود را نداشته باشد، بجای آن از پوشش زرهی بالستیک و همچنین دوربین‌های حرارتی و دید در شب استفاده کرده است

رونمایی از شاسی‌بلند سرسخت رضوانی، دو رگه ایرانی-آمریکایی

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ اگر دوست ندارید که مسیرهای آفرودی را با خودروهای جیپ رانگلر معمولی و یا تویوتا لندکروزر پشت سر بگذارید، خودروی جدید رضوانی می‌تواند به شما کمک کند. یک شاسی بلند بزرگ و قدرتمند که پس از انتشار تصاویر پیش نمایش متعدد، در نهایت به طور رسمی از سوی شرکت رضوانی موتور رونمایی شد،

رضوانی

اما جالب اینجاست که آقای رضوانی برای ماشین جدید خود از نام "تانک" استفاده کرده است که دلیل اصلی آن می‌تواند استفاده از مواد مستحکم و ضدگلوله در این اتومبیل باشد، ولی بدون هیچگونه سلاح و مهمات با قدرت آتش.

 

 

با رونمایی رسمی از خودروی شاسی بلند جدید رضوانی، حالا می‌دانیم که این تانک استاندارد جاده‌ای به یک پیشرانه 6.4 لیتری هشت سیلندر مجهز شده است که حداکثر خروجی قدرت آن به مرز 500  اسب بخار  و همچنین گشتاور خروجی پیشرانه هم به عدد 583 نیوتن متر خواهد رسید که برخلاف انتظارات، مشخص شد که این پیشرانه از سوخت بنزینی برای تولید نیرو محرکه خود استفاده می‌کند. این تمام ماجرا نیست، زیرا رضوانی اگر مجوز استفاده از سلاح و مهمات بر روی شاسی بلند خود را نداشته باشد، بجای آن از پوشش زرهی بالستیک و همچنین دوربین‌های حرارتی و دید در شب استفاده کرده است که هم می‌تواند در حفظ جان سرنشینان اتومبیل مسمرثمر واقع شود و هم می‌تواند میدان دید بهتری از محیط اطراف در شب به راننده دهد، بویژه در مسیرهای آفرودی که قطعا مورد نیاز یک اتومبیل خواهد بود.

 

 

رضوانی

باوجود طراحی بیرون عجیب و بیشتر غیرمتعارف، فضای داخل کابین این اتومبیل می‌تواند بسیار لوکس تلقی شود، زیرا رضوانی تجهیزات استاندارد و قابل سفارش بسیار زیادی برای این اتومبیل در نظر گرفته است که بخشی از آنان می‌تواند شامل روکش‌های چرمی در قسمت‌های مختلف کابین، صفحه نمایشگر 7.9 اینچی سیستم سرگرمی با پشتیبانی از گوگل مپ، پاندورا، رادیو استیچر و دیگر برنامه‌های یک سیستم سرگرمی می‌شود، هرچند دوربین‌های دید در شب و دوربین‌های حرارتی نیز به نظر می‌رسد که اطلاعات خود را در این صفحه نمایشگر به نمایش می‌گذارند.

رضوانی برای شاسی بلند جدید خود، دو بسته آفرودی را ارائه می‌دهد تا توانایی‌های این خودروی شاسی بلند در مسیرهای ناهموار افزایش پیدا کند. در بسته اول شما افزایش ارتفاع 6 اینچی سیستم تعلیق به همراه شوکرهای 2.5 اینچی سیستم تعلیق از شرکت معروف "Fox" را خواهد داشت و همچنین اکسل‌های Dynatrac ProRock 44/60 مجهز به قفل کننده‌های الکترونیکی را خواهید داشت، هرچند اگر نیاز به افزایش بیشتر ارتفاع اتومبیل دارید، می‌توانید از رینگ‌های 37 اینچی مخصوص آفرود رضوانی بر روی این خودروی شاسی بلند استفاده کنید.

 

 

رضوانی

در بسته دوم نیز شما اکسل‌های Dynatrac ProRock XD60/80 خواهد داشت که مجهز به قفل کننده‌های پنوماتیکی بوده و همچنین از یک کمپرسور هوای اضافه بر روی خود سود می‌برد، این درحالیست که از یک سیستم ترمز قوی‌تر و همچنین از کمک فنرهای 2.5 اینچی "فاکس" استفاده می‌کند.

اگر ایمنی اتومبیل برای شما اهمیت بالایی دارد، بدنه زره پوش این خودرو و همچنین ویژگی‌های قابل سفارش آن می‌تواند تا حدودی ترس شما را از ایمنی اتومبیل کاهش دهد، زیرا این ویژگی‌ها شامل بدنه ساخته شده از کولار، شیشه‌های مقاوم در برابر گلوله و همچنین شامل مخزن سوخت، رادیاتور و کفپوش‌های ساخته شده از کولار می‌شود که معمولا از این نوع فلز در ساخت جلیقه‌های ضدگلوله استفاده می‌شود.

در پایان هم لازم به ذکر است که رضوانی با قیمت پایه 178 هزار و 500 دلار عرضه می‌شود و مشتریان می‌توانند از همین حالا نسبت به ثبت نام این خودرو اقدام کنند، اما اولین موعد تحویل این اتومبیل به مشتریان از پایان سال جاری است.

منبع: خودرو

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر