کد خبر: 29971
A

ممنوعیت فروش بن‌سای و لاکی‌بامبو در ایران

رییس اتحادیه فروشندگان گل شهرستان شهرکرد از ابلاغ دستور جمع آوری گل‌های لاکی‌بامبو و بن‌سای از گل فروشی‌های سطح ایران و استان خبر داد.

ممنوعیت فروش بن‌سای و لاکی‌بامبو در ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عبدالرضا حیدری اظهار کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق، واردات دو گل بن‌سای و لاکی‌بامبو ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: از ابتدای ماه گذشته به تمام واحدهای گل فروشی در ایران و استان که زیر نظر اتحادیه قرار دارند، اعلام شده است که فروش این گل‌ها از این پس ممنوع خواهد بود و باید این دو نوع گیاه از سطح گل فروشی‌ها جمع آوری شوند.

حیدری خاطرنشان کرد: البته باید توجه داشت که اکنون در فضای مجازی افراد بسیاری به فعالیت می‌پردازند، می‌توانند آزادانه به خرید و فروش هر نوع گل و گیاهی که مایلند اقدام کنند، در حالی که فروشنده مجاز با محدودیت‌های متعددی مواجه است و علاوه بر آن باید مالیات و عوارض متعددی پرداخت کند.

وی اظهار کرد: با وجود ممنوعیت فروش این محصولات در گل فروشی‌ها، قطعاً فضای مجازی بازار گرمتری پیدا خواهد کرد.

حیدری تاکید کرد: به دلیل آنکه نمونه داخلی از این گیاه وجود ندارد واردات این محصول به طور رسمی بر تولید دیگر گیاهان داخلی لطمه‌ای وارد نمی‌کند اما ممنوعیت فروش به اتحادیه‌ها ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از قاچاق گلها بهتر است به طور رسمی و از مبادی قانونی وارد شود تا کنترل بیشتری بر روی واردات گیاه‌ها صورت گیرد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر