کد خبر: 30098
A

رشد ۱۳۱ واحدی شاخص بورس/ روند کاهشی در گروه فلزی‌ها

دماسنج بازار سرمایه ایران برای دومین روز پیاپی در این هفته روند افزایشی را تجربه کرد و به رقم ۸۵ هزار و ۶۹۴ واحدی رسید. در این روز بیشتر نمادها در گروه فرآورده‌های نفتی و خودرو حدود یک درصد رشد کردند، اما فلزات اساسی عمدتا با افت مواجه بودند.

رشد ۱۳۱ واحدی شاخص بورس/ روند کاهشی در گروه فلزی‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، امروز یکشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۳۱ واحد رشد کرد و به رقم ۸۵ هزار و ۳۹۴ واحدی رسید. این افزایش در حالی رخ داد که روز گذشته دماسنج بازار سرمایه توانسته بود با رشد ۵۱۹ واحدی بار دیگر وارد کانال ۸۵ هزار تایی شود.

همچنین شاخص کل هم وزن با ۳۵ واحد رشد به رقم ۱۷ هزار و ۵۲۱ واحدی رسید و شاخص آزاد شناور با ۱۴۷ واحد رشد تا عدد ۹۲ هزار و ۳۶۰ واحدی بالا رفت.

شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۱۰۰ و ۲۴۳ واحد رشد کردند. در معاملات امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان، پالایشگاه نفت تهران و معدنی و صنعتی گلگهر ۲۶، ۲۲ و ۱۷ واحد تاثیر افزاینده روی دماسنج بازار داشتند و در طرف مقابل آلومینیوم ایران، معدنی و صنعتی چادرملو و داده گستر عصر نوین هر یک به ترتیب با ۱۰، ۹ و ۸ واحد تاثیر، بیشترین نقش کاهنده را روی شاخص داشتند.

مخالف روز گذشته اکثر سهم‌های گروه فلزات اساسی که با حجم معامله‌ای نسبتا بالایی نیز همراه بودند افت در قیمت پایانی را تجربه کردند، اما در گروه فرآورده‌های نفتی، کوک و سوخت هسته‌ای روند قیمت‌ها عمدتا افزایشی بود هرچند که این روند عموما حدود یک درصد یا کمتر بود.

خودرویی‌ها نیز امروز عموما با افزایش قیمت پایانی همراه شدند. در این گروه ۸۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۰۸ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۴۳۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله را تجربه کرد.

اما آیفکس امروز با افت چهار واحدی روبه‌رو شد و به رقم ۹۳۰.۳ رسید. ارزش معاملات فرابورس تهران به رقم ۲۰۳ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۴۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۰۷ هزار و ۵۶۸ نوبت بود. از جمله نمادهای تاثیرگذار روی آیفکس می‌توان به پتروشیمی مارون، فولاد هرمزگان جنوب و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه اشاره کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر