کد خبر: 30260
A
در حاشیه جلسه دولت

سیف: موسسه غیر مجاز فعال در کشور نداریم

رئیس بانک مرکزی تاکید کرد که در حال حاضر موسسه غیر مجاز فعالی در کشور وجود ندارد.

سیف: موسسه غیر مجاز فعال در کشور نداریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،  ولی‌الله سیف در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران ابتدا درباره مصوبات امروز هیات دولت گفت: من امروز گزارشی درباره مبحث تصمیم‌گیری راجع به موسسات غیر مجاز و آخرین اقدامات انجام شده به هیات دولت ارائه کردم.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر خوشبختانه موسسه غیر مجاز فعالی در کشور نداریم، البته اقدامات نهایی قضیه برای تعیین تکلیف سپرده گذاران انجام می‌شود و باید از مرجع قضائی و مجلس تشکر کنم که در این رابطه هماهنگی و همکاری مثبتی دارد و کار با روش پیش‌بینی شده، پیش می‌رود تا نهایتا تبدیل به شرایط مناسبی شود.

رئیس بانک مرکزی خاطر نشان کرد: موضوعات دیگری نیز در رابطه با تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت برخی بانک‌ها نیز مطرح و گزارشاتی ارائه شد. خوشبختانه شرایط در مجموع مثبت است و می‌توانیم وضعیت مناسب‌تری برای آینده پیش بینی کنیم و امیداریم در سال 96 هرگونه فعالیت زیر نظر نظارتی بانک مرکزی باشد، بخصوص در رابطه با بانک‌های نظامی و انتظامی.

سیف همچنین درباره دریافت پول از طرح کارت خوان‌ها تصریح کرد:  در این رابطه مطلب جدیدی وجود ندارد. بانک مرکزی سندی را منتشر کرده، ناظر بر اینکه کسانی که در زمینه پرداخت الکترونیک ایفای نقش می‌کنند که این اقداماتی است که بانک مرکزی برای نظام بخشی انجام می دهد تا همه نهادها در شرایط مجاز بانک مرکزی فعالیت داشته باشند.

وی تاکید کرد: در رابطه با پول مجازی نیز مطالعاتی انجام دادیم، پدیده ای است که بانک‌های مرکزی به تدریج بر آن ورود پیدا کردند، اما هنوز نظر واحدی نسبت به آن ایجاد نشده و در حال حاضر در حال بررسی آن هستیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر