کد خبر: 30261
A

حجتی: تولیدکنندگان گندم به بزرگواری خود عذر ما را بپذیرند/ پیگیر پرداخت پول گندم‌کاران هستیم

حجتی در مورد خرید تضمینی گندم و اینکه میگویند تاخیر در اعلام و تعویق در پرداخت پول گندم باعث شده کشت گندم کمتر شود و ۳۰ درصد کاهش تولید داشتیم و سبب شده خودکفایی ما به مشکل بربخورد گفت: امیدوار هستیم به هیچ وجه نتیجه ای که شما گرفتید وجود نداشته باشد و امیدواریم تولیدکنندگان نیز به بزرگواری خود عذر ما را بپذیرند. ما، برنامه و بودجه و دولت درصدد است پول گندم را هرچه زودتر بپردازیم.

حجتی: تولیدکنندگان گندم به بزرگواری خود عذر ما را بپذیرند/ پیگیر پرداخت پول گندم‌کاران هستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت برای خرید تضمینی ورود می‌کند ولی این خرید حداقل قیمت است، گفت: مسلما این قیمت مورد رضایت تولیدکنندگان ما نیست. باید بازار طوری باشد که کار به آنجا نرسد اما در مورد دلالی و بازار، دولت نمی‌تواند خرید و فروش کند و هیچ جای دنیا هم این اتفاق نمی افتد.

وی ادامه داد: چیزی که بنده همیشه در طول مدیریتم گفته‌ام و الحمد الله آرام آرام با کمک تولید‌کنندگان در حال شکل گرفتن است، بحث زنجیره تولید در شاخه‌های مختلف تولید است. این زنجیره از مزرعه تا سفره توسط خود تولیدکنندگان ایجاد شده و شامل ایجاد تشکل و شرکت بازرگانی توسط آنهاست که از صادرکنندگان و بازار کمک بگیرند و با کمک شهرداری بتوانیم غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار را در شهرهای بزرگ در اختیار تولیدکننده قرار بدهیم و اینها تمهیداتی است که انجام شده است.

حجتی در مورد خرید تضمینی گندم و اینکه می‌گویند تاخیر در اعلام و تعویق در پرداخت پول گندم باعث      شده کشت گندم کمتر شود و ۳۰ درصد کاهش تولید داشتیم و سبب شده خودکفایی ما مشکل داشته باشد، گفت: امیدوار هستیم به هیچ وجه نتیجه‌ای که شما گرفتید وجود نداشته باشد و امیدواریم تولیدکنندگان نیز به بزرگواری خود عذر ما را بپذیرند. ما، برنامه و بودجه و دولت درصدد است پول گندم را هرچه زودتر بپردازیم.

وی در خصوص اظهارات نوبخت که گفته بود تا یک ماه آینده مساله پرداخت پول گندم تصویب می‌شود، گفت: این تاریخ حداکثر زمان بود. ما مساله را دنبال می‌کنیم و امیدواریم در روزهای آینده تصمیم گیری شود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر