کد خبر: 30381
A

یک مقام مسئول هواپیمایی آسمان: تلاش برای ورود هواپیمای کارکرده اما جوان تا پایان سال/ بازار باید نرخ بلیت را تعیین کند

سخنگوی شرکت هواپیمایی آسمان گفت: در کنار خرید هواپیمای نو از بویینگ، در تلاش هستیم از طریق خرید هواپیماهای کارکرده اما جوان ناوگان آسمان ایر را نوسازی کنیم.

یک مقام مسئول هواپیمایی آسمان: تلاش برای ورود هواپیمای کارکرده اما جوان تا پایان سال/ بازار باید نرخ بلیت را تعیین کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، امیررضا مصطفوی با اشاره مذاکرات آسمان‌ایر با کمپانی‌های متعدد هواپیماسازی اظهار داشت: با شرکت هواپیماسازی متعددی وارد مذاکره شده‌ایم که این مذاکرات بحث‌های فنی، حقوقی و بازرگانی بسیار پیچیده‌ای دارند اما در تمام مذاکرات با شرکت‌های گوناگون، منافع کشور را در اولویت قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: به کارگیری هر آبشنی در یک هواپیما مذاکرات خاص خود را دارد که طرح تمام این موضوعات ممکن است روند مذاکرات را طولانی کند. از سوی دیگر ایران کشور چهار فصل است و باید هواپیمایی انتخاب شود که با شرایط جوی کشور سازگاری داشته باشد. بنا بر این این موضوع هم در پروسه انتخاب هواپیما برای خرید تاثیر گذار است.  

سخنگوی شرکت آسمان ایر با بیان اینکه ایرلاین‌ها برای نوسازی ناوگان هوایی خود دو سیاست را در پیش گرفته‌اند، اظهار داشت: خرید هواپیمای نو یا خرید هواپیمای کار کرده اما جوان، سیاست ایرلاین‌ها برای نوسازی ناوگان هوایی کشور است که سیاست آسمان ایر ترکیبی از دو سیاست است. به طوری که در کنار امضای قرارداد خرید هواپیما از بویینگ در تلاش هستیم هواپیمای کارکرده اما جوان را وارد ناوگان خود کنیم.

مصطفوی افزود: در تلاش هستیم تا پایان سال  هواپیمای دست دوم اما جوان وارد ناوگان خود کنیم اما این تاریخ قطعی و نهایی نیست و مذاکرات در حال انجام است .

وی همچنین درباره سیاست سازمان هواپیمایی برای تعیین نرخ مصوب بلیت هواپیما در ایام پیک مانند تعیین نرخ مصوب برای بیلت نجف در ایام اربعین گفت: اینکه سازمان هواپیمایی در این ایام برای بلیت هواپیما نرخ مصوب تعیین می‌کند به دلیل فراهم آوردن رفاه حال مردم است. از سوی دیگر ایرلاین ها در ایام غیر پیک که قیمت بلیت تهران- نجف حتی به 150 هزار تومان هم می رسد پروازها را بر قرار می کند اما معتقدم بازار باید تعیین کننده نرخ بلیت هواپیما باشد.

سخنگوی شرکت آسمان ایر ادامه داد: از این پس رقابت در بازار هوایی رقابت بر سر کیفیت ارائه خدمات است و این عامل است که قیمت‌ها را تعیین می‌کند و مردم هم باید بپذیرند که برای حفط این بازار رقابتی، بهای افزایش کیفیت را بپردازند. 

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر