کد خبر: 30389
A
در معاملات تالار شیشه‌ای رخ داد

روند رو به رشد سهام قندی‌ها در مقابل افت گروه‌های اصلی

در دومین روز معاملات تالار شیشه‌ای در این هفته علی‌رغم رشد یک دست قندی‌ها بیشتر نمادها در گروه خودرو، فلزات اساسی و نفت، روند رو به کاهش در قیمت پایانی را تجربه کردند.

روند رو به رشد سهام قندی‌ها در مقابل افت گروه‌های اصلی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، امروز یکشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۴۹ واحد رشد کرد و به رقم ۸۶ هزار و ۴۸۰ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با رشد ۱۹ واحدی مواجه شد و تا رقم ۱۷ هزار و ۵۷۶ بالا رفت.

در پی دومین روز معاملات تالار شیشه‌ای شاخص آزاد شناور با ۱.۷۸ واحد افت مواجه شد و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۳۲ و ۱۱۹ واحد رشد کردند. در معاملات امروز نمادهای فولاد خوزستان، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر کاهنده را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند و در طرف مقابل شرکت ارتباطات سیار ایران، فولاد مبارکه اصفهان و مخابرات ایران به ترتیب با ۴۱، ۳۳ و ۲۸ واحد تاثیر بیشترین نقش افزاینده را در شاخص اعمال کردند.

علی‌رغم دادوستدهای روز گذشته بورس تهران امروز در گروه فلزات اساسی عمدتا شاهد روند کاهشی در قیمت پایانی سهم‌ها بودیم و گروه فرآورده‌های نفتی نیز در تعدادی از نمادها با افت در قیمت پایانی همراه بود.

در گروه فلزات اساسی ۱۰۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۵ میلیارد تومان و در گروه فرآورده‌های نفتی بیش از ۳۴ میلیون سهم به ارزش حدودا ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

در گروه خودرو و ساخت قطعات نیز امروز عمدتا شاهد کاهش قیمت پایانی بودیم. در این گروه ۱۱۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

اما امروز در گروه قند و شکر روند قیمت‌ها همه صعودی بود و تمام نمادها یک دست در قیمت پایانی با افزایش روبه‌رو شدند. در این گروه پنج میلیون سهم به ارزش بیش از چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران نیز امروز به رقم ۱۸۴ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۵۵۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی  ۵۲ هزار و ۱۷۲ نوبت قابل دادوستد بود.

آیفکس نیز امروز ۲.۷ واحد بالا رفت و تا رقم ۹۴۳.۴ رشد کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۲۶ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات تا رقم ۲۴۰ میلیون سهم و اوراق مالی افزایش یافت و تعداد معاملات نیز به رقم ۹۴ هزار و ۷۹۵ رسید. از جمله نمادهای تاثیرگذار روی آیفکس پتروشیمی مارون، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و پتروشیمی زاگرس بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر