کد خبر: 30479
A

مقاومت طلا در برابر افزایش چشمگیر قیمت

طلا در معاملات روز سه‌شنبه تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار اندکی افزایش یافت، اما با قیمت معاملات روز گذشته اختلاف چندانی نداشت.

مقاومت طلا در برابر افزایش چشمگیر قیمت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد رشد، به ۱۲۸۲.۸۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه تا سطح ۱۲۷۱.۸۶ دلار عقب نشینی کرده بود که پایین‌ترین قیمت از ششم اکتبر بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۲۸۴.۶۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۴۰ سنت افزایش یافت و در ۱۲۸۰.۹۰ دلار بسته شد.

به گفته یک معامله‌گر مقیم هنگ‌ کنگ، در حال حاضر هیچ عامل به خصوصی باعث ریزش چشمگیر قیمت طلا نشده و سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در انتظار مشاهده تحولات بازار ارز  برای ارزیابی جهت حرکت قیمت‌ها هستند. شاید سرمایه‌گذاران نسبت به تصمیم ترامپ برای انتخاب رییس بعدی بانک مرکزی آمریکا نگران هستند.

دلار که روز گذشته در برابر ین ژاپن به بالاترین سطح در بیش از سه ماه گذشته صعود کرده بود، تحت تاثیر توجه سرمایه‌گذاران به گزینه احتمالی رییس جمهور آمریکا برای ریاست بانک مرکزی این کشور، در برابر سبدی از ارزهای بزرگ و ین ژاپن کاهش یافت.

دونالد ترامپ روز دوشنبه اعلام کرد: به تصمیم‌گیری  برای انتخاب رییس آینده بانک مرکزی بسیار نزدیک شده است. گفته می‌شود وی جروم پاول یکی از مقامات بانک مرکزی و جان تیلور، اقتصاددان دانشگاه استنفورد را برای دو سمت عالی بانک مرکزی مدنظر دارد. جانت یلن، رییس کنونی بانک مرکزی که مدت ریاستش در فوریه به پایان می‌رسد، یکی از پنج گزینه‌ برای این سمت است.

سیاست پولی رییس آینده بانک مرکزی آمریکا بر دلار و کالاهایی مانند طلا که به این ارز معامله می‌شوند، تاثیر خواهد گذاشت.

طبق نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را در دسامبر برای سومین بار در سال جاری افزایش خواهد داد و نرخ‌های بهره دو دور دیگر در سال میلادی آینده افزایش خواهد یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۷.۱۴ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، ۹۲۸.۰۵ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۶ درصد رشد کرد و به ۹۶۴.۲۵ دلار رسید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر