کد خبر: 30484
A

استاندار البرز: میزان قاچاق کالا در کشور به 12 میلیارد دلار در سال رسیده است

‌استاندار البرز گفت: دولت دوازدهم اهتمام جدی ای برای مقابله با ورود کالای قاچاق به کشور دارد.

استاندار البرز: میزان قاچاق کالا در کشور به 12 میلیارد دلار در سال رسیده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدعلی نجفی در همایش ملی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالای سلامت ‌محورکه امروز در سالن همایش موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر برگزار شد، اظهار کرد: انواع قاچاق امروز به تهدیدی برای سلامت مردم تبدیل شده که همین امر ضرورت برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های مدون و قانون‌گذاری برای مقابله با قاچاق را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: بدون شک استفاده از کالاهای قاچاق شئونات مختلف جامعه از جمله اقتصادی، اجتماعی‌، فرهنگی و ... را تحت تاثیر قرار داده و کارکرد آنها را مختل می‌کند.
وی توضیح داد: اگر روند ورود کالاهای قاچاق به‌ کشور کنترل و مدیریت نشود، در آینده ای نزدیک  مشکلات زیادی گریبانمان را می‌گیرد.
استاندار البرز گفت: در این راستا همه دستگاه‌ها موظف به اجرای وظایف محوله خود در چارچوب اجرای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی  هستند.
این مسئول توضیح داد: برای مقابله با ورود کالای قاچاق به‌کشور نیازمند روان سازی و تسهیل در امور تجاری تولیدکنندگان داخلی هستیم.
نجفی افزود: در این میان تولیدکنندگان نیز  باید کیفیت کالاهای خود را بالا ببرند و نسبت به استفاده از  دانش و فناوری‌های به‌روز اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
این مسئول با تاکید بر ضرورت تبلیغ مناسب در خصوص‌ کالاهای ایرانی ادامه داد: درکشورهای توسعه یافته مبالغ هنگفتی صرف تبلیغ‌ کالاهای تولیدی می‌شود ولی در ایران به این امر توجه چندانی نمی‌شود.
وی تصریح کرد: بدون شک ورود به بازارهای جهانی  بدون افزایش سطح‌ کیفیت کالاها امکان پذیر نیست.
نجفی توضیح داد: باید بپذیریم در زمینه تولید برخی کالاها کشوری نوپا  هستیم، به همین دلیل باید اهتمام جدی برای افزایش کیفیت‌ کالای ایرانی داشته باشیم تا بتوانیم به بازار خوبی برسیم.
استاندار البرز گفت: متأسفانه بیشتر کالاهایی‌که امروز واردکشور می‌شود‌، قاچاق و تقلبی است و مصرف آنها چیزی جز به خطر افتادن سلامتی مردم را در پی ندارد.
نجفی در پایان بر حساسیت نظام در خصوص جلوگیری از قاچاق کالا اشاره‌کرد و افزود: دولت یازدهم میزان قاچاق‌ کالا در کشور را ‌از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۲ میلیارد دلار رسانده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر