کد خبر: 31391
A

سه و نیم میلیارد تومان برای نصب کنتورهای هوشمند در دشت میناب تخصیص یافته است

استاندار هرمزگان گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده تا پایان خرداد سال 97 نزدیک به 800 کنتور هوشمند در دشت میناب نصب خواهد شد که برای این کار اعتباری افزون بر سه میلیارد و نیم میلیارد تومان در نظر گرفته شده و تخصیص یافته است.

سه و نیم میلیارد تومان برای نصب کنتورهای هوشمند در دشت میناب تخصیص یافته است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، فریدون همتی عصر شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان هرمزگان از آماده‌سازی 500 هکتار از اراضی پایین دست، دشت شمیل جهت راه اندازی گلخانه‌های کشاورزی خبر داد و افزود: در این اراضی تولید محصولات کشاورزی صادرات محور با صرفه جویی در مصرف آب در دستور کار خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه نباید تنها منتظر اعتبارات دولتی بمانیم، ادامه داد: نیاز است در مباحثی همچون توسعه آبخیزداری، حفاظت از آب و طبیعت برنامه‌های جدید عملیاتی تعریف و از مشارکت مردم و خیرین در اجرای آنها بهره برد.
وی با تاکید بر لزوم افزایش آبیاری قطره‌ای در اراضی زیرکشت کشاورزی جهت صرفه جویی در مصرف آب، گفت: هدف از اجرای چنین طرح هایی صرفه جویی و حفظ تعادل منابع آب و جلوگیری از نابود شدن دشت‌ها و منابع آب زیرزمینی است و بر این اساس نیاز است نظارت دقیقی صورت گیرد تا آب در بخش کشاورزی هدر نرود.
استاندار هرمزگان توسعه شیرین‌سازی آب دریا جهت تامین آب شرب را از استراتژی‌های مهم در هرمزگان برشمرد و بیان داشت: با این اقدام می‌توان آب سدها، روان آب‌ها، آب‌های فصلی و چشمه‌ها را جهت تغذیه دشت‌ها و منابع زیرزمینی حفظ و بخشی از آن را برای کشاورزی مورد استفاده قرار داد.
همتی تصریح کرد: برای ساخت آب‌شیرین‌کن‌ها در سواحل خلیج فارس و دریای عمان نیاز است مکان‌یابی مناسبی صورت گیرد تا همه آنها در یک منطقه تجمیع نشوند و شاهد آلودگی زیست محیطی نباشیم و این امر نیز به عنوان یک سیاست کلان مورد توجه قرار گیرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر