کد خبر: 31777
A

اختصاص 23 میلیارد ریال اعتبار فراگیر برای اشتغالزایی در شهرستان بیجار

فرماندار بیجار گفت: در طرح اشتغالزایی جدید دولت، از ردیف اعتبارات فراگیر اختصاص یافته به استان کردستان سهم این شهرستان 23 میلیارد ریال است.

اختصاص 23 میلیارد ریال اعتبار فراگیر برای اشتغالزایی در شهرستان بیجار
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بیژن زندیه روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال با تشریح برنامه جدید دولت برای ایجاد فرصت های جدید اشتغالزایی با محوریت اشتغال در روستاها اظهار کرد: نظر دولت ایجاد اشتغال با استفاده از ظرفیت های مغفول مانده در روستا با اصلاح نگاه صرف به استخدام در دستگاه های دولتی است.
وی افزود: محور فعلی برنامه دولت برون ‌رفت از معضل بیکاری جوانان بخصوص بیکاران دارای تحصیلات دانشگاهی است که راه کوتاه، ایجاد شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
زندیه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص محور قرار دادن اقتصاد مقاومتی و شعار سال برای حل مشکل بیکاری تاکید کرد: دشمن برای شکست نظام اسلامی به مساله تحریم‌ها روی آورده است و این جبهه به حمایت همه جانبه و مدیریت جهادی مدیران دستگاه ها نیاز دارد و بهترین راهکار استفاده از توان جوانان جویای کار است.
فرماندار بیجار با تاکید بر پرهیز از تدوین برنامه های بدون ضمانت اجرایی یادآور شد: اختصاص 23 میلیارد ریال اعتبار اشتغالزایی برای بیجار یک فرصت در جلوگیری از مهاجرت و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان تحصیل کرده است.
وی از نرخ کارمزد هشت درصدی با دوره باز پرداخت 6 ساله برای استفاده از تسهیلات اشتغالزا خبر داد و افزود: در صورت تحقق برنامه اشتغالزایی دولت در استان کردستان، امکان ایجاد شغل برای 22 هزار نفر در استان فراهم می شود.
به گفته وی، روستاهای این شهرستان در بخش های دامداری، تولید فرآورده های دامی، صنایع دستی کوچک، گردشگری و بوم گردی، توسعه مزارع با اجرای سیستم های نوین آبیاری، معادن و صنایع تبدیلی، پرورش و تولید طیور و آبزیان ظرفیت های بالقوه ای دارد.
شهرستان بیجار با جمعیتی حدود 90 هزار نفر در شرق استان کردستان واقع است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر