کد خبر: 31782
A

مقام صنفی: ظرفیت بخش فرش در اشتغالزایی پایدار را نادیده نگیریم

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های تولیدکنندگان فرش دستباف شهری و روستایی ایران گفت: بخش فرش دستباف برای اشتغالزایی پایدار ظرفیت های بسیاری دارد که نباید آن را نادیده گرفت.

مقام صنفی: ظرفیت بخش فرش در اشتغالزایی پایدار را نادیده نگیریم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بهرامی که ریاست کمیسیون فرش و صنایع دستی اتاق تعاون ایران را نیز بر عهده دارد، بتازگی اعلام کرد: بهبود صادرات فرش دستباف از حدود 360 میلیون دلار به 500 میلیون دلار در پایان دولت دوازدهم را می توان از طریق شناسایی بازارهای جدید و توسعه بازارهای موجود، انجام تبلیغات متناسب در بازارهای هدف، اعزام و پذیرش هیات های تجاری و حمایت از مشارکت فعالان حوزه فرش در نمایشگاه های بین المللی و منطقه ای دنبال کرد.
بهرامی بهبود پوشش بیمه ای قالیبافان، بهبود کمی و کیفی آموزشی، تقویت تقویت توان مالی و پشتیبانی فعالان و تشکل های تولیدی و صادراتی، ایجاد صندوق حمایت از هنر صنعت فرش دستباف، انجام پژوهش های کاربردی، تحریک تقاضای داخلی فرش دستباف با همیاری بانک ها و صندوق کارآفرینی امید و بهبود تبلیغات داخلی را از مهمترین راهکارهای توسعه صادرات فرش دستباف اعلام کرد.
دیروز نیز وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از فراهم سازی شرایط بیمه حدود 540 هزار بافنده قالی، فرش، گلیم، جاجیم و... در کشور خبر داد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر