کد خبر: 31788
A

سند همکاری برای صادرات لبنی ایران به اروپا امضا شد

سند همکاری مشترکی در زمینه انتقال تجربیات و دانش صنایع لبنی با هدف صادرات به کشورهای اروپایی بین انجمن صنایع لبنی ایران و انجمن صنایع لبنی اتحادیه اروپا امضا شد.

سند همکاری برای صادرات لبنی ایران به اروپا امضا شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دبیر انجمن صنایع لبنی ایران امروز (دوشنبه) این خبر را اعلام کرد.
به نوشته تارنمای کانون انجمن های صنایع غذایی ایران، «رضا باکری» در همایش مشترک هیات تجاری اتحادیه اروپا با فعالان صنعت غذای ایران افزود: این سند همکاری محورهایی چون تبادل علمی و تجربی در زمینه ارتقای کیفی شیر خام و مطابقت استانداردهای محصولات لبنی ایران با استانداردهای اتحادیه اروپا (CE) دارد تا محصولات لبنی ایران قابلیت صدور به این اتحادیه و دیگر کشورهای دنیا را پیدا کند.
وی از افزایش سالیانه 300 تا 350 کیلوگرمی مصرف لبنیات خانوارهای اتحادیه اروپا خبر داد و افزود: یکی دیگر از محورهای این تفاهم‌نامه انتقال تجربیات اتحادیه اروپا در زمینه افزایش مصرف سرانه سالیانه خانوار ایرانی است.
به گفته وی، تبادل تجربیات و دانش علمی در ارتباط با زنجیره تامین شیر و تبادل دانشجو و متخصص در حوزه صنایع لبنی نیز در این تفاهم نامه وجود دارد.
وی خبر داد دیروز هیات تجاری اتحادیه اروپا از یکی از کارخانه های تولید فرآورده‌های لبنی استان تهران بازدید کرد.
به گزارش ایرنا، هیات 70 نفری از فعالان اقتصادی اروپایی شنبه با سرپرستی «فیل هوگان» کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا، به ایران آمد.
در این هیات فعال در زمینه کشاورزی، صنایع غذایی و توسعه روستایی، 25 مقام بلندپایه حضور داشتند.
هدف از حضور این هیات در ایران، بررسی ظرفیت‌های موجود و افزایش همکاری‌های تجاری بویژه در بخش محصولات کشاورزی اعلام شد.
برای صادرات محصولات کشاورزی به اروپا موانعی جدی مانند نقل و انتقال پول و تعرفه های گمرکی وجود دارد که توافق های تجاری با این هیات می تواند صادرات به این قاره را تسهیل کرده و در مجموع حجم تجارت ایران با قاره سبز را افزایش دهد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران دیروز در نشست با هیات اروپایی از افزایش 60 درصدی حجم مبادلات تجاری میان ایران و اتحادیه اروپا در دوره پس از توافق هسته‌ای خبر داد و گفت: اتحادیه اروپا دومین بازار صادراتی ایران است و این منطقه، 13 درصد از حجم تجارت خارجی ایران در سال را به خود اختصاص داده است.
«مسعود خوانساری» افزود: میزان تولیدات کشاورزی ایران بیش از 100 میلیون تن در سال است و حجم بالایی از تولیدات این بخش نیز به کشورهای خارجی صادر می‌شود.
دبیرکل کانون انجمن صنایع غذایی ایران نیز در این نشست یادآوری کرد ارزش افزوده صنایع غذایی ایران در سال‌های اخیر 26 درصدی رشد کرد و در سال 2016، ارزش صادرات مواد غذایی و محصولات کشاورزی ایران 6 میلیارد و 200 میلیون دلار شد.
«کاوه زرگران» که رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران است، تصریح کرد: سهم اتحادیه اروپا از واردات مواد غذایی ایران بسیار ناچیز است و عمده محصولات کشاورزی و غذایی ایران در منطقه اروپا به آلمان، اسپانیا و ایتالیا صادر می‌شود.
زرگران از کاهش 18 درصدی صادرات مواد غذایی و آشامیدنی ایران با اتحادیه اروپا در هفت ماهه امسال خبر داد و گفت: به دلیل نبود کانال بانکی و مراودات مالی میان 2طرف، هزینه‌های سنگینی متوجه شرکت‌های ایران برای همکاری با کشورهای اروپایی شده است. از این رو، برای توسعه همکاری‌ها هرچه سریع‌تر باید نسبت به تسهیل روابط بانکی اقدام شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر