کد خبر: 31863
A

رشد 15 درصدی صادرات فرش دستباف پس از برجام

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صادرات فرش دستباف در سال 95 و پس از اجرای برجام 15 درصد نسبت به سال 94 افزایش یافت که این میزان کافی نیست و باید بیش از این افزایش یابد.

رشد 15 درصدی صادرات فرش دستباف پس از برجام
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «حمید کلانتری» امروز (سه شنبه) در همایش تخصصی اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال فرش دستباف که در مجموعه تلاش برگزار شد، افزود: این همایش گامی به جلو است تا بتوانیم از تجارب یکدیگر بهره مند شویم.
وی تاکید کرد: اگر به سمت بخواهیم بازار صادرات فرش را حفظ کنیم، باید بدانیم که کشورهای چین و هند می خواهند با عرضه فرش هایی با قیمت ارزانتر، بازارهای جهانی را بدست بیاورند.
این مقام مسئول با اشاره به رابطه بسیار نزدیک فرش دستباف با صنعت گردشگری گفت: پس از برجام حضور گردشگران خارجی در کشور افزایش یافته و بهترین سوغات برای گردشگران نیز فرش دستباف است.
کلانتری با بیان اینکه تعاونی های کوچک باید به یکدیگر بپیوندند تا بتوانند سهم تولید خود را افزایش دهند، افزود: جمع شدن در کنار یکدیگر، قبمت را کاهش می دهد و کیفیت کار را بالا می برد و می تواند رویه کار را آسان تر سازد.
وی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می تواند در زمینه آموزش فرش دستباف گامهای ارزشمندی بردارد.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب آیین نامه اجرایی استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای اشتغال در مناطق روستایی و عشایری خبر داد و گفت: طرح یکهزار روستا، یکهزار تعاونی در کشور اجرایی می شود تا روستاهایی که قابلیت رشد دارند، از طریق ایجاد تعاونی ها بتوانند اشتغال بالایی ایجاد کنند.
وی ادامه داد: این تسهیلات به روستاها و شهرهای کمتر از ١٠ هزار نفر جمعیت تعلق می گیرد.
به گزارش ایرنا، این همایش یک روزه به منظور بررسی توانمندی های تولیدی، اشتغال زایی و صادراتی اتحادیه ها و تعاونی های فرش دستباف و دانش پژوهان این حوزه با همکاری اتحادیه سراسری تعاونی های تولیدکنندگان فرش دستباف شهری و روستایی ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت، مرکز ملی فرش ایران و وزارت تعاون برگزار شده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر