کد خبر: 31926
A

آموزش 250 حرفه شغلی در خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: در بخش غیردولتی 159 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در استان فعالیت دارند که 250 حرفه شغلی را در هفت ماه امسال آموزش داده‌ اند.

آموزش 250 حرفه شغلی در خراسان جنوبی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حسین خوشایند روز سه شنبه در نشست کمیته راهبردی و هماهنگی آموزش های مهارتی استان خراسان جنوبی در بیرجند افزود: در بخش دولتی فنی و حرفه‌ای استان با داشتن 100 کارگاه آموزشی و 100 مربی در هفت ماه امسال، 450 حرفه شغلی ایجاد شد.
وی اظهار کرد: رکن اصلی کار اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، مهارت آموزی است که در قالب دوره ای هزاران نفر ساعت آموزش بصورت کوتاه مدت در مرکزهای ثابت این اداره کل ارائه می شود.
وی گفت: آموزش‌های بخش دولتی فنی و حرفه ‌ای رایگان ارائه شده و در بخش غیردولتی براساس شهریه‌ مصوب سالانه آموزش‌ها ارائه می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی بیان کرد: در بخش آموزش به قشر عشایر تعهد سالانه فنی و حرفه ‌ای استان در سال جاری، 45 هزار نفر ساعت بود و در هفت ماه نخست امسال 48 هزار نفر ساعت آموزش ارائه شد.
وی تصریح کرد: در بخش آموزش دانشجویان نیز تعهد استان در سال جاری 150 هزار نفر ساعت آموزش بوده که تاکنون 99 هزار و 268 نفر ساعت آموزش ارائه شده است.
خوشایند گفت: در بخش آموزش روستایی تعهد ابلاغی به استان برای سال جاری، 494 هزار نفر ساعت آموزش بوده که تاکنون 457 هزار نفر ساعت در این بخش آموزش دیده‌اند.
وی افزود: تعهد آموزش فنی و حرفه‌ای استان در بخش زندان‌ها در سال جاری، 184 هزار نفر ساعت آموزش است که در این بخش تاکنون 136 هزار نفر ساعت آموزش انجام شده است.
نشست کمیته راهبردی و هماهنگی آموزش های مهارتی خراسان جنوبی با توجه به مصوبات پنجمین کارگروه تخصصی اشتغال استان با حضور مسئولان ذیربط در معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد.
طرح ملی بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور 20 تا 25 آبان اجرا می شود و مرکزهای آموزش فنی و حرفه ای سراسر کشور در این مدت با هدف ترویج مهارت آموزی پذیرای عموم است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
**خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشار- رسول محمدحسنی
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر