کد خبر: 31958
A

رشد 40 درصدی صادرات محصولات لبنی ایران

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت گفت: در هفت ماهه امسال صادرکنندگان کشور، 500 میلیون دلار محصولات لبنی به دنیا صادر کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 360 میلیون دلار صادرات، رشد 40 درصدی را نشان می دهد.

رشد 40 درصدی صادرات محصولات لبنی ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مجتبی خسروتاج سه شنبه در آئین بزرگداشت روز ملی صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان در سرسرای اداری سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: در این مدت 100 میلیون دلار ماست، 67 میلیون دلاردوغ و 73 میلیون دلار شیرخشک صنعتی از کشور صادر شده است.

وی افزود: همچنین در هفت ماهه سال جاری 180 میلیون آبزیان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با 122 میلیون دلار 35 درصد رشد داشته است.

خسروتاج گفت: در این مدت صادرات 595 میلیون دلار میوه و تره بار ثبت شد که نشانگر رشدی 21 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است ازاین میان 95 میلیون دلار صادرات گوجه و 70 میلیون دلار سیب زمینی بوده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: صادرات 375 میلیون دلار در بخش شیرینی و شکلات با رشد 30 درصدی، 572 میلیون دلار در صنایع تبدیلی کشاورزی با 10 درصد رشد و فرش دستباف با رشد 29 درصد از دیگر موارد است.

وی در ادامه گفت: بزرگترین سرمایه ما در توسعه صادرات سرمایه فکری است و هدف از تشکیل شورای عالی صادرات و تهیه برش های استانی آن، استفاده از تمام ظرفیت های نیروی انسانی است.

خسرو تاج بیان کرد: با مشارکت جمعی ، فکر و اندیشه می توان در این فضای تغییرات و تحولات تکنولوژی، کشور را به سمت درست هدایت کرد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت اضافه کرد: در خوزستان عمده سرمایه گذاری ها بر اساس توجیهات اقتصادی اساسی و با امکان دسترسی به مواد اولیه و بازار و آب های بین المللی بوده در نتیجه سهم خوبی در صادرات دارد.

وی ادامه داد: بزرگترین وظیفه برای برای کارگروه های توسعه صادرات، شناسایی پتانسیل های و ظرفیت های آتی استان است که در چه زمینه ای حرکت کنیم و در این راستا باید از افراد صاحب نظر آشنا با تکنولوژی جهانی استفاده کنیم.

خسرو تاج افزود: در طول سه تا چهار ماه گذشته چندین بار به قطر سفر کردیم و تیم‌های اقتصادی و شرکت های منتخب با نگاه بلند مدت انتخاب شد و در مدت هفت ماه 140 میلیون دلار صادرات محصول به قطر انجام شد و همچنین روند مذاکرات دوجانبه و چندجانبه با تمام کشورها را در دست داریم.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت بیان کرد: برخی نهادها صادرات گرا نیستند و صادرات اولویت اصلی آنها نیست.

وی افزود: ایجاد ظرفیت های جدید نیازمند سازمان متفکر غنی از افراد صاحب نظر است که روند تغییرات دنیا و نیازهای جامعه را بررسی کنند.

در این برنامه، 17 صادر کننده نمونه استانی شامل شرکت های فولاد خوزستان، پتروشیمی مارون، خمیر مایه و الکل رازی، کوثران نوین آبادان، پتروشیمی رازی، شرکت بازرگانی بین المللی عدنان، سیمان خوزستان، شرکت نوید کرخه، شرکت سیمان بهبهان، بازرگانی سرادی پور، شیر پاستورزه پگاه خوزستان ، خمیرمایه خوزستان، پتروشیمی امیرکبیر، تجارت راه عالی اروند، سریر پلاس، شرکت بازرگانی چلداوی و رضا زاده کاوری مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر