کد خبر: 31975
A

سرمایه گذاران خارجی در قشم 20 سال از مالیات معاف می شوند

مدیر جذب سرمایه و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در راستای ارائه تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران خارجی شرایط ارائه پاسپورت در فرودگاه قشم، واگذاری زمین اجاره ای طولانی مدت و معافیت 20 ساله از مالیات در این منطقه ایجاد شده است.

سرمایه گذاران خارجی در قشم 20 سال از مالیات معاف می شوند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، هادی نعیمیان عصر سه شنبه در نشست با 6 شرکت خارجی افزود: امکان به کارگیری نیروهای متخصص خارجی، شرایط سفر خارجیان از قشم به سرزمین اصلی و تسریع در آماده سازی مجوزها بخشی دیگر از سیاست های تسهیلی برای فعالان اقتصادی کشورهای خارجی در این منطقه است.
وی به امکان ارائه پاسپورت در بندر بهمن قشم در آینده ای نزدیک اشاره و تصریح کرد: مشارکت 100 درصدی خارجیان در طرح های اقتصادی یکی دیگر از تسهیلات فراهم شده برای سرمایه گذاران خارجی در این شهرستان است.
نعیمیان با اشاره به ظرفیت های مختلف در حوزه های کشاورزی، آبزی پروری، نفت و گاز در قشم از شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در بخش های یاد شده دعوت کرد.
** صادرات امسال قشم به بیش از 75 میلیون دلار می رسد
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست اعلام کرد: با توجه به فعالیت شرکت های تولیدی در این منطقه و نیز با افزایش 20 درصدی در بخش صادرات پیش بینی می شود ارزش محصولات صادراتی امسال قشم به بیش از 75 میلیون دلار برسد.
جهانگیر مجیدی ادامه داد: 200 هکتار زمین به شهرک صنعتی دریایی قشم اختصاص داده شد و شرکت های خارجی به صورت واحد و یا گروهی می توانند بخشی از فعالیت های این شهرک مهم دریایی را به عهده بگیرند.
وی به قدمت چند صد ساله صنعت شناورسازی در قشم اشاره و تصریح کرد: ارتقاء صنعت شناورسازی در این جزیره با هدف ساخت شناورهای مدرن در بخش های مختلف مسافری، باری، پشتیبانی، آمبولانس و غیر آن از سیاست های اداره کل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم است که هم اکنون در بخش مسافری این صنعت، شناورهای 158 نفره ساخته می شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم از حضور سرمایه گذاران از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، کره جنوبی، ژاپن، هلند، چین و چند کشور دیگر در زمینه های مختلف تولید از جمله پرورش ماهی، تولید انرژی خورشیدی، تولید روغن موتور و غیر آن به عنوان تحولی در حوزه سرمایه گذرای این جزیره نام برد.
وی گفت: شرکت های خارجی می توانند با فعال سازی کارخانه تولید قطعات خودرویی در قشم، محصولات تولیدی خود را از این جزیره به کشورهای آسیای غربی، حاشیه خلیج فارس و کشورهای سی.آی.اس (CIS) صادر کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست، از این جزیره به عنوان منطقه ای منحصر به فرد برای توسعه ورزش های هیجانی در دریا و هوا نام برد و گفت: در این جزیره امکان برگزاری آموزش و تفریحات ورزش های هوایی در طول 9 ماه از سال وجود دارد.
سید محمد امین جعفری حسینی افزود: این جزیره فرصت های سرمایه گذاری در حوزه ورزش های ساحلی شامل فوتبال، والیبال، هندبال و همچنین ورزش های هیجانی بر روی آب، زیر دریا و آسمان آبی جزیره دارد که با تحقق این فرصت ها جمعیت زیادی از علاقمندان ورزش های هیجانی از نقاط مختلف ایران و جهان به این جزیره جذب می شوند.
بنا به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم در این جلسه 6 شرکت ژاپنی حضور داشتند که با ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان قشم آشنا شدند.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر