کد خبر: 31993
A

رئیس برنامه و بودجه بوشهر: ظرفیت های حوزه پتروشیمی این استان فرصت تحقق اقتصاد مقاومتی است

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: این استان دارای ظرفیت بالایی در حوزه پتروشیمی است که این مهم فرصتی ارزشمند برای توسعه اشتغال و تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

رئیس برنامه و بودجه بوشهر: ظرفیت های حوزه پتروشیمی این استان فرصت تحقق اقتصاد مقاومتی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رضا عوض‌پور روز سه‌شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر افزود: بوشهر به عنوان مسئول میز ملی پتروشیمی تعیین شده و در این ارتباط راهکارهای رفع موانع پیش روی صادرات محصولات پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش این صنعت و توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی در استان مورد توجه جدی قرار گرفته است.
وی بیان کرد: تکمیل زنجیره ارزش موجود در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در همه نقاط استان بوشهر می تواند علاوه بر توسعه جوامع محلی فعالیت های مرتبط با این صنایع را نیز رونق بخشد.
عوض پور ادامه داد: در شرایط کنونی با انباشت صنعت در جنوب استان بوشهر روبرو هستیم و در دیگر نقاط استان هم فقر صنعت را داریم که باید با تدابیر مناسب توازن مناسبی در این زمینه در استان صورت گیرد.
وی افزود: استان بوشهر با برخورداری از زیرساخت‌هایی که با توسعه صنعت نفت و گاز در آن شکل گرفته از ظرفیت های بسیار مناسبی برای توسعه صنعت پتروشیمی برخوردار است.
عوض پور با اشاره به تدوین مرحله اول سند آمایش سرزمینی استان بوشهر اظهار داشت: به دنبال تعریف و ایجاد توازن در پهنه سرزمینی هستیم که یکی از حوزه‌ها مربوط به صنایع مرتبط با نفت و گاز و پتروشیمی است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر افزود: در این ارتباط مهارت افزایی نیروی کار در استان بوشهر برای تامین نیروی کار مورد نیاز صنعت نفت و پتروشیمی و کارآفرینی از جمله انتظارات ما از این صنعت است.
وی گفت: صنعت نفت و گاز و پتروشیمی ظرفیت خاصی دارد و انتظار نداریم که کل اشتغال استان بوشهر را این صنایع برطرف کنند ولی انتظار داریم که به توانمندسازی نیروی کار استان کمک کنند.
عوض پور، به نیازهای صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: این صنعت برای صادرات محصول خود نیازهایی دارد که باید فعالیت در این بخش را تسهیل کنیم تا زمینه صادرات هرچه بیشتر محصولات فراهم شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهربیان کرد: مشارکت و تعامل صنعت با حوزه‌های آموزش عالی و بخش علم و فناوری استان نیز از دیگر موضوع های مهم و ضروری در این بخش است.
عوض‌پور با بیان اینکه صنایع بالادست در استان بوشهر بخوبی شکل گرفته است بیان کرد: باید صنایع پائین ‌دستی توسعه یابد که تحقق این مهم می تواند از لحاظ درآمدزایی و اشتغال نقش چمشگیری ایفا کند.
**
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر