کد خبر: 32065
A

مرکز تحقیقات مسکن، مامور ارزیابی خسارات زلزله کرمانشاه به ساختمان‌های آسیب‌دیده شد

وزیر راه و شهرسازی به رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ماموریت داد تا ضمن ارزیابی ابعاد زلزله، آسیب به ساختمان‌های جدیدالاحداث و به ویژه ساختمان‌های مسکن مهر و خسارات وارده را بررسی و نتیجه را گزارش کنند.

مرکز تحقیقات مسکن، مامور ارزیابی خسارات زلزله کرمانشاه به ساختمان‌های آسیب‌دیده شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از پایگاه خبری وزارت راه‌ و ‌شهرسازی، در نامه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی آمده است: با توجه به زلزله بزرگ در استان کرمانشاه، خسارت وارده به ساختمان‌های منطقه و آسیب‌دیدگی ساختمان‌های جدیدالاحداث و به ویژه ساختمان‌های مسکن مهر مورد بررسی قرار گیرد.
آخوندی با اشاره به دستور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برای بررسی و ارزیابی دقیق این آسیب‌دیدگی‌ها و خسارات، از مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی خواسته است با استفاده از توان تخصصی بخش‌های پژوهشی آن مرکز و با هماهنگی معاونت مسکن ‌و‌ ساختمان، موضوع را با جدیت مورد بررسی قرار داده و نتیجه را به وی اعلام کنند.
آخوندی تاکید کرده است که مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های کرمانشاه و ایلام و سایر مسئولان، همکاری‌های لازم را در این زمینه خواهند داشت.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه جاری استان کرمانشاه را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور و کشورهای همجوار احساس شد.
محل وقوع استان کرمانشاه - حوالی ازگله - بوده است. این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه و در عمق 11 کیلومتری زمین روی داده است. کارشناسان علم زلزله شناسی اعلام کرده اند به احتمال زیاد تا 3 ماه آینده این منطقه شاهد پس لرزه های زیادی خواهد بود به طوری که تاکنون چندین پس لرزه بیش از 4.5 ریشتری در این منطقه رخ داده است.
شمار کشته ها و مصدومان براساس اعلام مسئولان تا ساعت 7 صبح چهارشنبه در استان کرمانشاه 432 کشته و 7817 مصدوم است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر