کد خبر: 32134
A

پروژه ها ی ساختمانی غیراستاندارد متوقف می شود

مدیر کل استاندارد استان تهران گفت :امضای تفاهم نامه بین اداره کل استاندارد تهران و سازمان نظام مهندسی تحول مناسبی در ساخت وساز بوده و برای اولین بار باعث توقف پروژه های ساختمانی غیر استاندار درکشور شده است.

پروژه ها ی ساختمانی غیراستاندارد متوقف می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مسلم بیات درنشست خبری مشترک با حسن قربان خانی رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران ،ضمن ابراز تاثر وتالم از زلزله کرمانشاه اظهار کرد:امیدوارم با تدابیر لازم در رابطه با ساخت و ساز و زمین ساختی شاهد حوادث کمتری در این زمینه باشیم .
وی گفت :کیفیت در فرایند ساخت و ساز توسط بخش های مختلف و توجه ویژه به عوامل درگیر در کیفیت مصالح از طریق تولید کنندگان،مصرف کنندگان و ناظرین ،نقش مهمی در این پروسه ایفا می کنند.
مدیرکل استاندارد استان تهران به نتایج مطلوب تفاهمنامه بین این سازمان و نظام مهندسی اشاره کرد و گفت :این تفاهمنامه منجر به توقف پروژه های ساختمانی فاقد استاندارد برای اولین بار در کشور شد و این امر تحول مناسبی در امورساخت و ساز محسوب می شود.
بیات افزود:اخذ بیمه تضمین کیفیت ساختمان توسط مردم یکی از مقررات ملی است که توسط شهرداری این موضوع مهم نادیده گرفته می شود.
در ادامه این نشست،رئیس سازمان نظام مهندسی نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث استاندارد سازی،لزوم اخذشناسنامه کیفی و ملکی را در نظام ساخت وساز را از مهمترین عوامل استاندارسازی در این زمینه دانست.
رئیس سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه ،وظیفه این سازمان صرفا بازدید و بازرسی از ساخت و ساز های غیراستاندارد ودر نهایت گزارش به شهرداری می باشد گفت : امیدوارم شهرداری همکاری مربوطه را در این زمینه داشته باشد.
وی گفت : امسال 800 مورد بازدید از ساختمانهای استان تهران و همچنین مکاتبات با شهرداری در خصوص توقف عملیات ساخت و ساز به دلیل عدم استفاده از مصالح استاندارد داشته ایم.
حسن قربانخانی گفت :ساختمان محصول یک فراینداست و اگر بخشی از این فرایند کنترل نشود محصول تولید شده استانداردهای لازم را نخواهد داشت .
رئیس سازمان نظام مهندسی افزود: ما اساسا یک نطام جامع ساخت وساز مدیریت کیفیت در کشور نداریم تا بدانیم مصالح به کار گرفته شده را ارزیابی کنیم و قابلیت رد یابی و اعتماد در اینگونه ساخت و ساز ها وجود ندارد.
در پایان این نشست مدیرکل استاندارد استان تهران گفت :شهرداری بایستی با تخلفات ساختمانی به صورت جدی برخورد کرده و با فروش تراکم وجریمه به راحتی از کنار این مسئله نگذرد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر