کد خبر: 32274
A

استاندار: 600 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در هرمزگان اختصاص یافته است

استاندار هرمزگان گفت: حدود 600 میلیارد تومان در قالب تسهیلات قرض الحسنه و یارانه ای در سال جاری برای ایجاد اشتغال در استان اختصاص یافته که هنوزنتوانسته ایم آنرا جذب کنیم.

استاندار: 600 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در هرمزگان اختصاص یافته است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، فریدون همتی شامگاه چهارشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال و کار آفرینی هرمزگان اظهار داشت: بخش بزرگی از این اعتبارها به صورت قرض الحسنه است که دستگاه های اجرایی باید آنرا جذب کنند.
وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی جامعه هدف خود را پوشش داده و با معرفی واجرای طرح های مختلف مناسب اعتبار یاد شده را تبدیل به اشتغال کنند.
وی اضافه کرد: مسئولان و دستگاه های اجرایی از حالت پشت میز نشینی خارج شوند و سهم شهرستان ها هرچه سریع تر واگذار شود تا فرماندار مدیریت آنرا بر عهده گرفته و کارها را جلو ببرند.
رئیس کارگروه تخصصی اشتغال هرمزگان که ایجاد اشتغال از نظرش به عنوان یک زنجیره است که همه اجزا آن باید به درستی کار کنند، گفت: اگر گوشه ای از این زنجیره دچار به درستی کار نکند، نتیجه مطلوب بدست نمی آید.

** سامانه رصد اشتغال کشور فعال شود
استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به قطعی سامانه رصد اشتغال کشور گفت: بسیار بد است که این سامانه قطع شود و چنین وزارت خانه ای چگونه می خواهد اشتغال کشور را جلو ببرد.
همتی ابراز داشت: به نظر می رسد این سامانه متعلق به 20 تا 30 سال قبل باشد که دستگاه ها برای وارد کردن اطلاعات باید زمان زیادی صرف کنند.
وی، برای پیشبردن کارها از مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خواست به تک تک مدیران زنگ زده و به صورت مستمر پیگیر اجرای طرح ها و اعطاء تسهیلات باشد.
بخش از این نشست به سخنان رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در خصوص ایجاد رشته های مورد نیاز مناطق اختصاص داشت که استاندار هرمزگان با تایید حرف های وی، گفت: به صنایع انتقاد می کنیم که چرا از نیروهای بومی استفاده نمی کنند.
رئیس کارگروه تخصصی اشتغال هرمزگان ابراز داشت: صنایع پاسخ می دهند نیروی ماهر و کارآمد مرتبط در استان وجود ندارد و سخنان رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در خصوص ایجاد رشته های متناسب با نیاز استان و مناطق درست است.
همتی بیان کرد: گلایه برقرار نبودن ارتباط بین صنعت و دانشگاه سال هاست وجود دارد و بالاخره باید آنرا حل کنیم و دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند برقرار کننده این ارتباط باشد.
استاندار استان ساحلی هرمزگان به موضوع صید و صیادی پرداخت و اشاره کرد: سازمان شیلات کشور باید به بندرعباس و کنار ساحل بیایید و یا دریا به تهران برود.
وی خاطر نشان کرد: فردی که می خواهد در این زمینه تصمیم گیری کند باید موضوع های صیادان را از نزدیک احساس کرده باشد.
رئیس کارگروه تخصصی اشتغال هرمزگان بیان کرد: مجوز ندادن به صیادی که سنتی کار می کند و دادن مجوز به کسی که صنعتی صید می کند به ذخایر آبزیان لطمه زده و آنرا نابود می کند.
به گفته همتی، به فردی که چند نسل معیشت خود و خانواده اش از راه صید و صیادی تامین شده مجوز نمی دهیم و توقع داریم صید و قاچاق نکند.
وی ادامه داد: این روش صحیح نیست و باید به سمت قانونی کردن فعالیت صیادان غیر مجاز گام برداشت و کارشان را قانونی کرد.

** تخصیص 150میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان هم در این نشست تخصصی اظهار داشت: در سال جاری 150 میلیارد تومان اعتبارهای قرض الحسنه و 350 میلیارد تومان هم برای اشتغال فراگیر تخصیص داده شده است.
محمد علی سلیمی بیان کرد: علاوه بر این مبلغ ها 51 میلیون دلار هم برای اشتغال روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر اختصاص داده شده است.
وی اضافه کرد: امید می رود با همکاری دستگاه های اجرایی و مصوبات نشست های کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری برای 30 هزار نفر شغل ایجاد شود.
وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی در سامانه رصد برای ایجاد 27 هزار شغل تعهد داده اند که تا کنون برای افزون بر 12 هزار نفر شغل ایجاد کرده اند.

**50هزار دانش آموخته علمی کاربردی در کشور بیکارند
رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور هم گفت: به علت تناسب نداشتن رشته های دانشگاه ها با نیازهای استانی و منطقه ای 50 هزار نفر مدرک به دست بیکار در کشور داریم.
ناصر شمس ادامه داد: رشته های این دانشگاه بر اساس نیاز بازار کار طراحی و تاسیس می شود که این باعث شده 70 درصد دانش آموختگان این دانشگاه جذب بازار کار می شوند و بیکاری بین آنان پایین باشد.
وی اضافه کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند رشته های متناسب با نیاز استان هرمزگان را طراحی و ایجاد کند و لزومی ندارد یک رشته برای 50 سال به صورت مسمتر و مداوم تدریس شود.
وی اشاره کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای دارای سه مرکز آموزشکده فنی دختران بندرعباس، آموزشکده فنی میناب ( آیت اله خامنه ای ) و آموزشکده فنی پسران بندرعباس ( شهید کرانی ) در استان است که امروز مدیر آن معرفی شد.
3219/ 6048
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر