کد خبر: 32282
A

تاکید استاندار مازندران بر صادرات محور شدن محصولات کشاورزی مازندران

استاندار مازندران بر ضرورت صادرات محور شدن محصولات کشاورزی مازندران تاکید کرد و گفت که رایزنی های هدفمند را در این زمینه در دستور کار دارد .

تاکید استاندار مازندران بر صادرات محور شدن محصولات کشاورزی مازندران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد اسلامی شامگاه چهارشنبه در بازدید از نمایشگاه تخصصی کشاورزی در محل نمایشگاه بین المللی مازندران در قائمشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود : صادرات محور شدن کشاورزی ، تقاضای کلان برای محصولات این بخش ایجاد می کند و صادرکنندگان ما باید با ظرفیت سازی پاسخگو نیازهای کلان باشند.
وی یکی از زیرساخت های مورد نیاز برای صادراتی کردن محصولات کشاورزی را یکپارچه کردن تولیدات جزئی برشمرد و گفت که بستر سازی در این زمینه نیز نیازمند کاری متفاوت است که باید انجام شود.
استاندار مازندران با درخواست از فعالان اقتصادی برای توسعه ظرفیت های خدمات بازرگانی و یکپارچه سازی تولیدات بخش کشاورزی ، افزود : لازمه انجام همه این اقدامات به کارگیری فناوری برای کیفی سازی است و این کار هم با به کارگرفتن نیروهای تحصیل کرده و متخصص انجام شدنی است .
اسلامی بر ضرورت بسترسازی در بخش کشاورزی برای اشتغال نیروهای تحصیل کرده تاکید کرد و گفت که اگر چنین بستری مهیا نشود ، صادرات هم اتفاق نخواهد افتاد .
** توسعه روابط بین المللی صادرات محور
استاندار مازندران همچنین یکی از بسترهای لازم برای صادرات محصولات کشاورزی مازندران را توسعه روابط با همسایگان و دیگر کشورهای دارای بازار برای این محصولات برشمرد و گفت : برای این که به عنوان کارگزار دولت بتوانیم این کار را صورت دهیم باید با خیلی از کشورها تعامل داشته باشیم و این کار را به خصوص در حوزه دریای خزر آغاز کرده ایم .
وی افزود : به همین منظور طی روزهای آینده از استانداران و مقامات مناطق هدف دعوت به عمل می آوریم تا با گفت و گو بتوانیم مسیر را برای باز شدن تعاملات فراهم کنیم .
اسلامی همچنین جذب سرمایه گذاری و انجام کارهای مشترک با طرف های خارجی برای گسترش صادرات محصولات کشاورزی مازندران را از پیامدهای مثبت توسعه روابط بین المللی برشمرد .
وی تسریع در رساندن محصولات کشاورزی مازندران به مناطق مختلف کشور را هم یکی از راههای کمک به این بخش برشمرد و گفت : در حال حاضر رایزنی با استان ها و فروش داخلی را شروع کرده ایم و همزمان با سفرای کشورهای دیگر هم ارتباط گرفته ایم تا محصولات کشاورزی مازندران را معرفی کنیم که امیدواریم راه برای محصولات بیشتر فراهم شود.
** تاکید بر کشاورزی صنعتی
استاندار مازندران گفت : یکی از کارهایی که انجامش در مازندران بسیار حائز اهمیت است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد ، کشاندن کشاورزی استان به سمت صنعتی شدن است که باعث ارتقاء بهره وری و اصلاح محصولات از لحاظ بازدهی می شود.
وی یکی از برنامه های وزرات جهاد کشاورزی برای استان مازندران را حرکت به سمت صنعتی شدن برشمرد و افزود : این امر نیازمند آن است تا یک پارچه سازی اراضی مخصوصا در روستاها که امرا و معاش مردم از طریق کشاورزی است ، انجام شود .
اسلامی تاکید کرد : صنعتی شدن همچنین نه تنها باعث می شود تا الگوهای کشت در استان اصلاح شود ، بلکه در مناطقی از استان که با کم آبی مواجه هستند ، کشاورزان دچار مشکل معیشت نخواهند شد.
نمایشگاه تخصصی کشاورزی مازندران که از چند روز پیش در محل نمایشگاههای بین المللی استان در قائمشهر برپا شد تا 16 آبان ادامه دارد.
بازدید از این نمایشگاه که در سه سالن و فضائی به مساحت 10 هزار متر مربع با 160 غرفه برپا شده ، همه روزه از ساعت 16 تا 21 برای علاقه مندان آزاد است .
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر