کد خبر: 32299
A

بیش از 18 هزار شغل جدید در استان اردبیل ایجاد می شود

مدیر کارگروه کارآفرینی واشتغال اداره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با پرداخت پنج هزارو 640 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت به متقاضیان طرح های تولیدی واشتغال زا، زمینه ایجاد 18 هزارو 384 شغل جدید در این استان فراهم می شود.

بیش از 18 هزار شغل جدید در استان اردبیل ایجاد می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، هوشنگ دشتی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری خلخال افزود: بر اساس شیوه نامه تبصره 18 قانون بودجه سال 96 اعتبار تسهیلاتی اشتغالزا در اختیار بانک های کشاورزی، ملی، سپه، رفاه کارگران، ملت، صادرات، تجارت وتوسعه تعاون قرار گرفته ومسوولان این بانک ها مکلف به پرداخت تسهیلات به متقاضیان مجری طرح های تولیدی واشتغالزا در استان که از سوی کارگروه های اشتغال وسرمایه گذاری معرفی می شوند، هستند.
وی بیان کرد: نرخ سود بانکی تسهیلات اشتغالزا 18 درصد بوده و به تناسب ارایه تسهیلات به مناطق شهری وروستایی 3 تا 7 درصد کارمزد این تسهیلات به صورت یارانه از سوی دولت به بانک ها پرداخت خواهد شد.
دشتی اظهار کرد: سهم شهرستان خلخال نیز از این تسهیلات 564 میلیارد ریال برای ایجاد یک هزارو 830 فرصت شغلی جدید است که انتظار می رود طرح های ارایه شده از سوی متقاضیان ظرف دو هفته در کارگرو های اشتغال وسرمایه گذاری بررسی و به بانک های عامل معرفی شوند.
در این جلسه فریدون بابایی فرماندار خلخال نیز با بیان اینکه دولت برای حل مشکل اشتغال کشور بسته های حمایتی مناسبی را
یش بینی کرده است، گفت:مسوولان دستگاه های اجرایی این شهرستان ایجاد شغل وزمینه سازی تولید در این منطقه را باید یقین وباور کنند.
وی افزود: عملکرد ضعیف برخی از دستگاه های اجرایی خلخال در بحث جذب تسهیلات اشتغالزا منطقه حاکی از این واقعیت است که مسوولان این دستگاه ها توانایی تجزیه وتحلیل طرح های سرمایه گذاری را ندارند.
وی اضافه کرد: نگرش ها به بحث سرمایه گذاری واشتغال باید تغییر یافته وافکار پوسیده قدیمی در رابطه با نوع نگرش به سرمایه گذار باید کنار گذاشته شود.
او اظهار کرد: با تمام توان تلاش می کنیم تا نگرش سیستم بانکی خلخال را که اعتقادی به ایجاد اشتغال وتولید در این منطقه را ندارد تعغییر ودر مسیر ایجاد سرمایه گذاری واشتغال وتوسعه منطقه قرار دهیم.
خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان قرار دارد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر