کد خبر: 32301
A

راه اندازی صنایع راکد در اولویت کاری ستاد اقتصاد مقاومتی

استاندار زنجان گفت: راه اندازی صنایع راکد و تعطیل نیازمند اعتبار و سرمایه کمتری هستند و از همین رو در اولویت کاری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قرار دارند.

راه اندازی صنایع راکد در اولویت کاری ستاد اقتصاد مقاومتی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اسدالله درویش امیری شامگاه چهارشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان افزود: در شرایط کنونی، تمام کشور به بخش خصوصی نیازمند است و باید موانع پیش روی فعالیت آنان را مرتفع کند.
وی یادآورشد: در هر زمانی هم که مشکلی پیش روی بخش خصوصی و سرمایه گذاران است، باید با همراهی مسئولان نسبت به رفع آن اقدام شود.
درویش امیری اظهار کرد: تمام رونق فضای کسب و کار در گروی فعال بودن بخش تولید، خدمات و کشاورزی است و همه باید حمایت از فعالان این حوزه ها را در اولویت کاری خود قرار دهند.
استاندار زنجان گفت: از سوی دیگر، در کنار آنکه کشور برای رونق اقتصادی نیازمند بخش خصوصی است، دولتمردان هم از آنان انتظار صداقت و همراهی را دارند.
وی خاطرنشان کرد: سودجویی عده ای از فرصت های ایجاد شده در بخشودگی و تقسیط بدهی مالیاتی و بیمه ای، نباید منجر به بدبینی نسبت به تمام مودیان مالیاتی شود.
درویش امیری ادامه داد: امور مالیاتی هم باید در رسیدگی به حساب مودیان با شفافیت بیشتری عمل و نحوه تعیین اقساط و جرایم را به طور صریح مشخص کند.
استاندار زنجان بر لزوم خودداری مسئولان و کارشناسان از نگاه تنگ نظرانه نسبت به مودیان مالیاتی تاکید کرد و خواستار جلوگیری از برخورد سختگیرانه با بنگاه های اقتصادی شد.
وی با بیان اینکه برخورد سختگیرانه منجر به افزایش فرار مالیاتی می شود، تصریح کرد: از سوی دیگر برای اداره کشور، باید مالیات دریافت شود، در صورتی که خود مودیان هم از فرار مالیاتی گروهی مطلع هستند با سازمان امور مالیاتی در شناسایی آنان همکاری داشته باشند.
حسین جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان هم در این جلسه از واریز تمام طلب کشاورزان از سوی دولت خبر داد و گفت: روند واریز این مطالبات از روز جاری به میزان یک هزار و 270 میلیارد ریال آغاز شده است.
مسعود علیاری رئیس سازمان تامین اجتماعی استان زنجان هم گفت: برای نخستین بار در تاریخ بیمه ای این استان، تعداد بیمه شدگان اجباری در زنجان به 108 هزار و 322 نفر رسید.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر