کد خبر: 32425
A

پرداخت مرحله چهارم مطالبات سپرده‌گذاران کاسپین شامل همه تعاونی‌هاست

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت مرحله چهارم سپرده گذاران موسسه کاسپین شامل همه تعاونی‌های عضو آن ازجمله تعاونی فرشتگان خواهد بود.

پرداخت مرحله چهارم مطالبات سپرده‌گذاران کاسپین شامل همه تعاونی‌هاست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، غلامرضا کاتب عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: مردم و سپرده گذاران اطمینان داشته باشند که مجلس و دولت به‌شدت پیگیر رفع مشکل آنان هستند.
وی تصریح کرد: به‌طور میانگین و با دستور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نشست‌ها و کارگروه‌های مختلفی برای رفع چالش موجود سپرده گذاران موسسه کاسپین در سطح مجلس و با حضور مسئولان بانک مرکزی انجام شده و با جدیت ادامه دارد.
وی با بیان اینکه مرحله چهارم تعیین تکلیف سپرده گذاران تا سقف 2 میلیارد ریال عملیاتی شده و در حال پرداخت است، گفت: برخی مشکلات از جمله مسدود شدن حساب‌های سپرده گذاران نیز با حمایت دستگاه قضایی مرتفع شده است.
کاتب ابراز داشت: تعیین تکلیف مبالغ بالاتر از 2 میلیارد ریال نیز در دست اقدام است که یکی از شروط اساسی آن نتایج حاصل از شناسایی و ارزیابی اموال و دارایی‌هاست.
از اواخر اردیبهشت سال جاری با اختصاص خط اعتباری از سوی بانک مرکزی تعیین تکلیف سپرده گذاران تعاونی‌های منحل شده از جمله فرشتگان آغاز شد و تا سقف 2 میلیارد ریال پیش رفت که در مردادماه نیز به دستور محاکم قضایی برخی حساب‌های کاسپین به درخواست شاکیان، مسدود و روند پرداخت متوقف شد.
موسسه کاسپین در اسفند 1394 از انحلال و ادغام هشت تعاونی غیرمجاز شامل فرشتگان، الزهرا، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، پیوند مشهد، بدر توس و امید جلین از شورای پول و اعتبار مجوز گرفت.

** کاهش ارزش دلار و رونق اقتصادی در منطقه
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: رونق و شکوفایی اقتصاد در منطقه خاورمیانه با کاهش ارزش و شاخص دلار و همکاری‌های بیشتر منطقه‌ای تحقق می‌یابد.
کاتب به برخی دستاوردهای مهم و اقتصادی و سیاست‌های پولی میان ایران، روسیه و کشور آذربایجان در اجلاس اخیر اشاره کرد و گفت: این اجلاس و تفاهم نامه‌های سه جانبه و یا دوجانبه بهترین و مناسب‌ترین راه حل در تحقق این هدف است.
کاتب نقش مؤثر وزارت امور خارجه و دوران پسابرجام را یادآور شد و افزود: توسعه روابط با همسایگان، تسهیل روابط خارجی و تقویت پیوندهای اقتصادی از شاخص‌های مهم در این زمینه است که این مهم تاکنون به خوبی در دستور کار دولت‌های یازدهم و دوازدهم قرار گرفته است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر