کد خبر: 32712
A

درخواست مردم زلزله زده سرپل ذهاب برای بخشش سود و تنفس در بازپرداخت تسهیلات بانکی

زلزله زدگان بدهکار بانکی در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب خواستار بخشش سود تسهیلات و یکسال تنفس در پرداخت وام های دریافتی ز بانک ها از سوی دولت شدند.

درخواست مردم زلزله زده سرپل ذهاب برای بخشش سود و تنفس در بازپرداخت تسهیلات بانکی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عده ای از مردم زلزله زده منطقه سرپل ذهاب بدلیل از دست دادن دارایی های خود و از طرفی بخاطر وارد شدن خسارت زیاد به اموال شان، فاقد هر گونه منبع درآمد هستند و از دولت خواستار ایجاد شرایط مناسب برای بازپرداخت بدهی های خود شدند.
همچنین برخی از اهالی که خانه هایشان در این زمین لرزه تخریب شده، خواستار ساخت سریعتر واحدهای مسکونی تخریب شده خود از سوی دولت با توجه به نزدیکی فصل سرما و آغاز بارش ها شدند.
خالد علی آبادی 27 ساله ساکن محله فولادی سرپل ذهاب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برای گذران زندگی مبلغ 20 میلیون تومان وام خرید خودرو از بانک ملی با اقساط ماهیانه 350 هزار تومان گرفتم و تا قبل از این حادثه مشکلی برای پرداخت اقساط نداشتم اما الان علاوه بر خودرو تمام زندگیم را از دست داده ام.
وی اظهار کرد: هیچ مال و اموالی جزء تلی خاک برایم باقی نمانده و از دولت تدبیر و امید می خواهم به داد ما مردم آسیب دیده برسد و به بانک ها دستور دهد با مردم همکاری کرده و از گرفتن سود بانکی تسهیلات گذشت کند.
نسرین ملکی 45 ساله دیگر زلزله زده منطقه که لباسی کهنه و خاکی بر تن دارد ، گفت که با هزار مشکل مبلغ 10 میلیون تومان وام با سود 18 درصد از بانک قوامین برای جبران کسری خرید خانه گرفتم.
وی افزود: تمامی اقساط را به موقع پرداخت کرده ام اما با این اوضاع نه توان مالی دارم نه جایی برای سکونت و نه درآمدی که با آن اقساط خود را بپردازم و به همین دلیل از مسئولان تقاضای کمک دارم که مابقی بدهی من به بانک را که حدود 4 میلیون تومان است، ببخشند.
اسدالله سهرابی 58 ساله ساکن منطقه فولادی نیز می گوید که تمامی زندگیش نابود شده و توانی برای بازپرداخت وام 22 میلیونی خود را ندارد و از دولت خدمتگذار می خواهد باز پرداخت تسهیلاتی را یکسال به تاخیر بیندازد.
وی تاکید کرد: از دولت می خواهم در شرایط فعلی، حق بیمه تامین اجتماعی خود و خانواده ام را که ماهیانه 173 هزار تومان است، حداقل تا یکسال آینده بپردازد چون توان پرداخت آن را با این شرایط ندارم.
سهراب پور ویسی نیز که خود را 72 ساله دارای 3 دختر و 2 پسر معرفی کرد، گفت: از بانک کشاورزی بدلیل نیاز ضروری مبلغ سه میلیون تومان وام گرفته ام و در این حادثه تمامی زندگیم را از دست داده ام اما الان واقعا نیازمند حمایت هستم.
وی اضافه کرد: از دولت می خواهم ترتیبی اتخاذ نمایند تا وام های زیر 10 میلیون تومان را با توجه به شرایط موجود به مردم زلزله زده سرپل ذهاب ببخشد.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 ریشتر 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه روی داد که براساس اآمارهای اعلام شده 436 کشته و بیش از 10 هزار و 203 مصدوم داشته است.
این زلزله به 7 شهرستان و بیش از یک هزار و 500 روستای استان کرمانشاه خسارت کلی یا جزئی وارده کرده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، در این زلزله بیش از 31 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • .

    سلام ببخشید میخاستم بدونم کسی که از شهر دیگه ای وام گرفته الان شهر سرپل زندگی میکنه باید قسط وامش بده یا تنفس داره

  • مهتاب

    من وام ازدواجمو ازکرمانشاه گرفتم ولی ساکن سرپلذهاب هستم خواستم ببینم به کجاباید مراجه کنم لطفا راهنماییم کنین

ارسال نظر