کد خبر: 32876
A

تشکیل پرونده برای ارائه خدمات به زلزله زدگان

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای ایجاد نظم بخشی در ارائه خدمات این نهاد به مردم مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، برای هر خانواده پرونده تشکیل می دهیم و براساس آن به آنها خدمات ارائه خواهیم کرد.

تشکیل پرونده برای ارائه خدمات به زلزله زدگان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علیرضا تابش عصر شنبه در نشست مدیریت بحران استانداری کرمانشاه که به ریاست علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: تمام پرداختی ها به مردم مناطق زلزله زده شامل تسهیلات، بلاعوض، مصالح و امکانات را در این پرونده ثبت و ضبط می کنیم و براساس پرونده های تشکیل شده به خانواده ها خدمات ارائه می دهیم.
وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن متولی ساخت مسکن در مناطق زلزله زده شده است، گفت: برای ساخت مسکن نیاز به تامین اعتبار داریم که این اعتبارات از سوی دولت اختصاص داده شده و وارد استان کرمانشاه شده و در اختیار بانک ها است.
وی گفت: مبالغ تسهیلات و اعتبارات بلاعوضی که دولت تخصیص داده در اختیار بانک های استان کرمانشاه قرار گرفته است.
وی در مورد نحوه اسکان موقت زلزله زدگان توسط بنیاد مسکن گفت: یکی از راهکارهای ما ساخت یک سرپناه 12 متری در خانه خود زلزله زدگان است که بعدا می توانیم آن را به محل اسکان دائم آنها اضافه کنیم.
وی راهکار دوم را پرداخت اجاره بها به زلزله زدگانی که خانه آنها تخریب شده دانست و گفت: اگر کسی مایل باشد از ما مبلغ اجاره بگیرد به شرطی که چادر را جمع کند.
وی همچنین اظهار کرد: همچنین می توانیم مبلغی را به خود افراد بدهیم که در محل منزل مسکونی خودش محل اسکان موقت ایجاد کند و در آن مستقر شود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه در مورد نحوه اسکان دائم زلزله زدگان نیز گفت: بنیاد مسکن به مردم این مناطق در زمینه آواربرداری، تهیه نقشه، اختصاص ناظر و نیروی فنی و تامین مصالح کمک می کند تا مردم بتوانند واحدهای مسکونی خود را بسازند.
تابش با اشاره به اینکه برای بازسازی واحدهای تخریب شده در زلزله قرار است 10 هزار میلیارد ریال هزینه شود، گفت: پیشنهاد می کنم این مبلغ را از جیب مردم جدا نکنید و مصالح و امکانات مورد نیاز بازسازی این واحدها را از خود استان خریداری کنید تا رونق اقتصادی در کرمانشاه صورت بگیرد.
وی اظهار کرد: ما فعالیت های بازسازی را شروع می کنیم و کمبودها را به اطلاع مسئولان اطلاع می دهیم.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه به پرداخت تسهیلات بازسازی مسکن توسط این بنیاد نیز اشاره کرد و گفت: برای واحدهای مسکونی روستایی 250 میلیون ریال و شهری نیز 300 میلیون ریال در قالب تسهیلات و 50 میلیون ریال به صورت بلاعوض در روستاها و 60 میلیون ریال نیز در شهرها پرداخت می کنیم.
به گفته تابش، همچنین 20 میلیون ریال به صورت بلاعوض و 100 میلیون ریال نیز تسهیلات برای تامین امکانات منزل در اختیار زلزله زدگان قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه آواربرداری واحدهای مسکونی توسط دولت انجام می شود از مردم خواست در بازسازی و نوسازی واحدهای خود با بنیاد مسکن همکاری کنند.
وی مدت زمان اسکان موقت زلزله زدگان را 2 ماه اعلام کرد و گفت: ابتدا مردم را از زیر چادر به محل اسکان موقت و بعد اسکان دائم منتقل می کنیم.
وی افزود: در مورد 2 سایت مسکن مهر هم باید با وزیر راه و شهرسازی تصمیم گیری کنیم و نتیجه را اعلام می کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه به منظور بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه وارد استان شد.
لاریجانی از مناطق زلزله زده شهرستان ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب بازدید و با مردم مناطق زلزله زده دیدار و گفت و گو کرد.
زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه روی داد که تاکنون 437 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر