کد خبر: 33029
A

250 هزار تن گندم از کشاورزان استان مرکزی خریداری شد

مدیر کل امور اقتصادی استانداری استان مرکزی گفت: امسال 250 هزار تن گندم از کشاورزان نقاط مختلف استان خریداری و در سیلوهای استان ذخیره سازی شد.

250 هزار تن گندم از کشاورزان استان مرکزی خریداری شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمود نعمتی روز دوشنبه در کارگروه ارتقای کیفیت آرد و نان استان مرکزی افزود: شهرستان اراک با 62 هزار و 500 تن و ساوه با 59 هزار و 300 تن بیشترین میزان گندم را در سال زراعی جاری در استان مرکزی تولید کردند.
وی ادامه داد: گندمکاران این استان بیش از 320 هزار تن گندم تولید کردند که 70 هزار تن به عنوان بذر در انبارهای کشاورزی انبار و مابقی نیز برای تامین مصرف مردم استان خریداری و در سیلوها انبار شد.
مدیر کل امور اقتصادی استانداری استان مرکزی هزینه گندم خریداری شده را سه هزار و 235 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مصرف سالانه گندم استان حدود 150 هزار تن است و حدود 100 هزار تن مازاد مصرف، در سیلوها انبار شده است.
نعمتی کیفیت نان در استان مرکزی را بالای 50 درصد عنوان کرد و گفت: بالا بردن کیفیت نان با کاهش افزودنی هایی از قبیل نمک و جوش شیرین مهمترین راهبرد کارگروه ارتقای کیفیت آرد و نان این استان است.
وی در خصوص افزایش قیمت نان نیز گفت: تا کنون دستورالعمل کتبی و قانونی در این خصوص ابلاغ نشده است و در صورت ابلاغ این مهم در اسرع وقت گروه کارشناسی برای بررسی هزینه نان و اعلام قیمت نهایی تشکیل می شود.
استان مرکزی با وجود مزیت های صنعتی جز 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی محسوب می شود.
ظرفیت ذخیره گندم در سیلوهای مکانیزه 400 هزار تن و ظرفیت ذخیره سازی در انبارهای مسقف و روباز 200 هزار تن است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر