کد خبر: 33118
A

اعطای تقدیرنامه به پروژه خط 6 متروی تهران در مرحله نهایی رقابت ابرپروژه های تونلی جهان

پروژه خط شش متروی تهران در رقابتی تنگاتنگ با سه ابرپروژه برگزیده بین المللی تونلی، حائز دریافت تقدیرنامه شد.

اعطای تقدیرنامه به پروژه خط 6 متروی تهران در مرحله نهایی رقابت ابرپروژه های تونلی جهان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از روابط عمومی و بین الملل شرکت متروی تهران، در مراسمی که در شهر پاریس برگزار شد، پروژه خط شش مترو تهران در فینال جایزه جهانی انجمن بین المللی تونل ITA Awards 2017 و طی رقابت با 3 ابرپروژه دیگر که از کشورهای کانادا ، هند و قطر حائز دریافت لوح تقدیر شد.
این برای اولین بار است که یک پروژه ایرانی به مرحله نهایی رقابت های انجمن بین المللی تونل راه می یابد.
طی این رقابت، پروژه متروی شهر دوحه قطر با اختلاف اندکی در امتیاز کسب شده نسبت به پروژه خط 6 متروی تهران، مقام نخست را کسب کرد.
همچنین در این مراسم، مشخصات ویژه خط شش متروی تهران، از جمله سرعت اجرای شایان توجه عملیات حفاری و ساختمانی در عین رعایت مشخصات فنی طرح و کیفیت اقدامات، روشهای مورد استفاده موثر در کاهش هزینه ها، استفاده کامل و بهینه از ابزار دقیق و در نتیجه ارتقای سطح ایمنی کار با انجام بررسی های جامع و آسیب شناسی حوادث در پروژه از جمله مواردی بود که مورد توجه شرکت کنندگان در مراسم و خصوصا داوران بین المللی قرار گرفت.
خط 6 مترو تهران که دارای 31 کیلومتر و 30 ایستگاه است از محدوده حرم حضرت عبدالعظیم آغاز شده و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط چهار، در ایستگاه امام حسین با خط دو، در ایستگاه هفت تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر با خط سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به سمت غرب امتداد مسیر داده و به محدوده شمال غربی تهران خواهد رسید.
در حال حاضر ساخت این خط از جنوب به شمال ادامه دارد.
تنظیم کننده: سید جواد آل داود**
تهرام/7243//1348
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر