کد خبر: 33177
A

امروز کشور به نگرش موثر در حوزه اقتصاد نیاز جدی دارد

معاون دبیرکل خانه کارگر گفت: در شرایط کنونی کشور به نگرش موثر در حوزه اقتصاد نیاز جدی دارد.

امروز کشور به نگرش موثر در حوزه اقتصاد نیاز جدی دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حسن صادقی شامگاه دوشنبه در نشستی در خانه کارگر ساوه افزود: چالش های قانون کار در شرایط کنونی تنها تنگنای کشور نیست، بلکه امروز نیازمند نگاه موثر در حوزه اقتصاد هستیم چرا که سرمایه با وجود امنیت سرمایه گذاری تجمیع می شود.
وی ادامه داد: به نظر می رسد مدیریت اقتصاد در کشور باید در دست دولت باشد چرا که بخش خصوصی با تنگناهای مختلفی روبروست و کارگران نیز با وجود این مشکلات دچار تنگنا می شوند.
صادقی ادامه داد: ما مخالف بخش خصوصی نیستیم به شرط اینکه منافع و مصالح ملی را در نظر گرفته شود و با پدیده فرار مالیاتی نیز برخورد شود.
وی تاکید کرد: با اصلاح قانون کار به شرط رعایت عدالت، بهبود اوضاع کارگران و توزیع عادلانه ثروت موافقت داریم اما بخش خصوصی هم باید در قبال مطالبات کارگران پاسخگو باشد.
به گفته صادقی، اکنون در حوزه کشاورزی کشور بیشترین شاغلین را اتباع افغانستانی تشکیل می دهند که این مساله نشان می دهد قانون کار، به بررسی نیاز دارد.
نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: توسعه و تثبیت اقتصاد جامعه هدف اصلی اشتغال و تولید است و صادرات محور نبودن یکی از مهمترین چالش های برخی واحدهای تولیدی است.
محمدرضا منصوری با اشاره به قرارداد تولید خودرو توسط رنو فرانسه گفت: حمایت از این سرمایه گذاری، 6 هزار اشتغال جدید را رقم می زند.
وی با انتقاد از برخی کارشکنی ها در مسیر سرمایه گذاری رنو در ساوه افزود: تولید صادرات محور عامل پویایی اقتصادی کشور است.
منصوری گفت: اجرا نشدن صحیح روند خصوصی سازی سبب تضییع حقوق شهروندان است و تولید و اشتغال را با چالش مواجه می کند.
وی افزود: تامین اجتماعی، 120 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد و این امر نیازمند بررسی و کارشناسی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز با یادآوری طرح دولت برای ایجاد 971 هزار شغل در کشور، اظهار کرد: سهم این استان نیز ایجاد 100 هزار شغل است.
آبایی اظهار کرد: پیش بینی شده 1.5 میلیارد دلار تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های اشتغال روستایی اختصاص یابد که سهم استان مرکزی برای توسعه اشتغال در روستاها از این حجم تسهیلات، 2 هزار و 950 میلیارد ریال است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر