کد خبر: 33334
A

مقام سازمان مدیریت: بودجه رفاهی97 از سهم خواهی ها در امان بماند

رییس امور رفاهی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: دولت باید برنامه های رفاهی را ارائه دهد تا منابع تخصیص یافته، در سهم خواهی وزارتخانه ها یا موضوع های کارشناسی نشده مورد نظر برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هزینه نشود.

مقام سازمان مدیریت: بودجه رفاهی97 از سهم خواهی ها در امان بماند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «حمید پوراصغری» ظهر سه شنبه در کمیسیون شورای عالی رفاه افزود: در بودجه سال 97 که آذرماه به مجلس ارائه می شود شورای عالی رفاه باید بسته، نوع و جهت خدمت را در قالب یک برنامه مشخص به دولت ارائه دهد.
وی گفت: باید برای مهار فقر در چند موضوع به تفاهم برسیم.
پوراصغری ادامه داد: باید روشن شود می خواهیم چه جمعیتی را تحت پوشش قرار دهیم، چه بسته خدمتی را ارایه دهیم، بسته سلامت برای افراد فقیر چگونه باشد و مسئولیت اجرایی ارائه این موارد با چه دستگاهی است؟
وی حجم کار شورای عالی رفاه را زیاد دانست و گفت: باید در کمیسیون تلفیق موضوع ها اولویت بندی شود زیرا شورای عالی رفاه این فرایند را کمتر طی کرده و کمتر مصوبه داشته است .
در این نشست مقرر شد اعضای شورای عالی رفاه و کارشناسان دیدگاه های خود را تا 2هفته دیگر در نشست شورای عالی رفاه ارائه دهند.
موضوع کمیسیون شورای عالی رفاه که با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، تصویب سیاست های رفاهی مبتنی بر رفع فقر مطلق و کاهش فقر نسبی بود.
تصویب آیین نامه نحوه تشکیل و اداره نشست های شورای عالی رفاه و توابع آن در دستورهای این نشست به چشم می خورد.
به گزارش ایرنا، کمیسیون شورای عالی رفاه به موضوعاتی چون تصویب سیاست های رفاهی مبتنی بر رفع فقر مطلق، کاهش فقر نسبی و بررسی و تصویب آیین نامه نحوه تشکیل و اداره نشست های شورای عالی رفاه و توابع آن می پردازد.
ریاست شورای عالی رفاه و تامیین اجتماعی بر عهده رییس جمهوری است و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دبیر این شوراست.
تصمیم این شورا با ‌تصویب وزیران عضو شورا و تایید رییس جمهوری دارای اعتبار است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر