کد خبر: 33350
A

افت تا 12 درجه ای دمای هوا در آخر هفته

سازمان هواشناسی کشور به سبب نفوذ توده هوای سرد به کشور کاهش 6 تا 12 درجه سانتیگرادی دما در شمال غرب، غرب، سواحل خزر و دامنه های البرز را برای پنجشنبه پیش بینی کرد.

افت تا 12 درجه ای دمای هوا در آخر هفته
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد امروز ساکنان شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش هایی از جنوب، استان های واقع در دامنه های البرز مرکزی و بخش هایی از مرکز با بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روبرو بودند.
امروز بارش در شمال خلیج فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، غرب چهار محال بختیاری، جنوب ایلام، جنوب لرستان، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی و برخی نقاط استان های آذربایجان شرقی و زنجان، شمال بوشهر و شمال غرب استان فارس شدت بیشتری داشت.
فردا (چهارشنبه) این وضعیت تداوم می یابد و از اوایل شب با نفوذ زبانه های پر فشار، بارش قابل ملاحظه در سواحل غربی و مرکزی خزر آغاز می شود.
بنابراین چهارشنبه در شمال خلیج فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه غربی فارس، شمال بوشهر، غرب چهارمحال بختیاری، جنوب لرستان، غرب کردستان، شمال غرب کرمانشاه، برخی نقاط ایلام و از اواخر وقت در گیلان، جنوب اردبیل و نیمه غربی مازندران باران می بارد.
پنجشنبه با حرکت سامانه به سمت شرق، به تدریج از میزان بارش از بخش های غربی کاسته می شود و عمده فعالیت سامانه در سواحل خزر، شمال شرق، شرق، مرکز، نواحی جنوبی و استان های واقع در دامنه های البرز مرکزی و شرقی متمرکز می شود.
در این روز، در گیلان، مازندران، غرب فارس، جنوب کهگیلویه و بویر احمد و شرق بوشهر باران می بارد.
به پیش بینی سازمان هواشناسی در سه روز آینده بارش در ارتفاعات و نقاط سردسیر البرز مرکزی، زاگرس مرکزی، شمال غرب و غرب به صورت برف است.
جمعه نیز بارش برف و باران در استان های ساحلی خزر و بارش برف در اردبیل پیش بینی می شود .
امروز و فردا وزش باد شدید جنوبی همراه با افزایش دما در استان های ساحلی خزر به ویژه گیلان و اردبیل رخ می دهد و کاهش دمای هوا تا اوایل هفته آینده در نیمه شمالی کشور تداوم می یابد.
در سه روز آینده شمال خلیج فارس و از اواخر چهارشنبه و همچنین پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر