کد خبر: 33401
A

زمینه حضور سرمایه گذاران ترکیه ای را در قزوین فراهم می کنیم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: آماده ایم در صورت قطعی شدن سرمایه‌گذاری ترک‌ها در استان، ضمانت‌های لازم را از طریق دولت و وزارت اقتصاد و دارایی در اختیار آنان قرار دهیم.

زمینه حضور سرمایه گذاران ترکیه ای را در قزوین فراهم می کنیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی پرزحمت شامگاه دوشنبه در دیدار با چنگیز گورسل، رایزن بازرگانی سفارت ترکیه در ایران افزود: سیاست ایران جذب سرمایه‌گذاری خارجی به منظور ایجاد اشتغال برای جوانان است و ما نیز باید با استفاده از تمامی ظرفیت ها زمینه گسترش همکاری های مشترک در زمینه های اقتصادی را فراهم آوریم.
وی اضافه کرد: باید با جذب ارزآوری و سرمایه‌گذاری خارجی در کشور به اشتغال و صادرات خود سروسامان دهیم و رونق را به صنایع و اقتصاد میهن مان بازگردانیم‌.
پرزحمت خاطرنشان ساخت: جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ایجاد اشتغال برای افراد تحصیلکرده و بیکار یکی از دغدغه‌های مدیریت ارشد استان است و امیدواریم با جذب سرمایه‌گذاری خارجی و توسعه صادرات، زمینه حضور خود در بازارهای جهانی فراهم کنیم.
رایزن بازرگانی سفارت ترکیه در ایران نیز در این دیدار گفت: سرمایه‌گذاران ترکیه ای علاقه مند به سرمایه گذاری مشترک در صنایع قزوین هستند و این دیدار به منظور تسهیل در سرمایه‌گذاری هموطنان ما در این استان صورت گرفته است.
گورسل، قزوین را استانی با قابلیت های بالای صنعتی دانست و افزود: این استان در مسیر ترانزیت و کریدور شمال و جنوب قرار دارد و از مزیت‌های بسیار زیادی برای حضور بازرگانان ترک برخوردار است.
رایزن بازرگانی سفارت ترکیه در ایران همچنین گفت: با پیگیری‌های بخش دولتی و حاکمیتی باید مسیر سرمایه‌گذاری مشترک در ایران تسهیل شود چون در قزوین شرایط برای سرمایه‌گذاری مهیا است.
وی به برگزاری دوره های آموزشی یک روزه در قزوین و کشور ترکیه اشاره کرد و افزود: آشنایی تجار و بازرگانان ترکیه‌ای با ظرفیت‌های موجود در صنایع استان می‌تواند در آینده زمینه را برای سرمایه‌گذاری مشترک و موثر 2 کشور فراهم کند.
در ادامه این دیدار 2 طرف بر ضرورت افزایش مناسبات اقتصادی بین استان قزوین و کشور ترکیه از جمله سرمایه‌گذاری مشترک در صنعت استان تاکید کردند.
استان قزوین سه هزار و 600 واحد تولیدی،15 شهرک و ناحیه و یک شهر صنعتی دارد و به عنوان یکی از پنج قطب صنعتی کشور محسوب می شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر