کد خبر: 33430
A

معاون وزیر راه و شهرسازی: رفع مشکلات شهرهای جدید در دستور کار دولت است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید گفت: وجود امکانات و جذابیت های زندگی لازمه شهرهای جدید است و از این رو، رفع مشکلات و نیازهای این شهرها در دستور کار دولت قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی: رفع مشکلات شهرهای جدید در دستور کار دولت است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حبیب اله طاهرخانی شامگاه سه شنبه در آیین معارفه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرای شیراز افزود: مهمترین وظیفه ما در شهرهای جدید جلب رضایت ساکنان آن است که اگر میسر شود اهداف دولت به انجام رسیده است.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید با اشاره به ظرفیت های شهر صدرا، این شهر را از پرظرفیت ترین شهرهای جدید کشور دانست و بیان کرد: به دلیل فاصله کم شهر صدرا با مرکز شهر شیراز و همچنین امکانات رفاهی به ویژه مراکز بیمارستانی و آموزشی، این شهر جدید از جذابیت های سکونتی منحصر به فردی برخوردار است.
طاهرخانی ادامه داد: شهر صدرا تا شهر آرمانی ما فاصله دارد اما در تلاش هستیم با توسعه حمل و نقل جاده ای و عمومی، کمک به شکل گیری هویت شهری، برطرف سازی کمبودات پروژه های مسکن مهر و مهمتر از همه تعامل و همکاری با دست اندرکاران توسعه استان و شهر صدرا برای ساخت هرچه بهتر شهر کوشا باشیم.
وی بیان کرد: هنر ما باید استفاده از بخش خصوصی در پیشبرد اهداف بخش عمومی باشد و در این مورد نیازمند ابتکارات و نوآوری های مدیران هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تیم مدیریتی کنونی عمران شهر صدرا قدرتمندترین و متخصص ترین تیم دوران شکل گیری این شهر جدید است و امیدواریم دکتر حاجی پور به عنوان مدیرعامل جدید آغازگر حرکتی نوین در این شهر باشد.
امام جمعه صدرا نیز در سخنانی در این آیین گفت: شهر صدرا شهری است که با وجود اینکه 20 سال از شکل گیری آن می گذرد اما همچنان با کمبودهایی مانند استقرار بخشداری یا فرمانداری، مصلی نماز جمعه، قبرستان، راه دسترسی مناسب و کتابخانه روبه رو است.
حجت الاسلام غلامعلی حسین نژادیان افزود: تعداد مدارس و مساجد شهر صدرا نیز متناسب با نیاز جمعیت شهر نیست.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا نیز در این آیین گفت: در 20 سال گذشته، دستگاه های دولتی به برخی تعهدات خود در رابطه با شهر صدرا عمل نکرده اند که عقب ماندگی هایی را در پی داشته است.
خلیل حاجی پور ادامه داد: طرح مسکن مهر در شهر صدرا کمک شایانی به جمعیت پذیری این شهر جدید کرده است اما لازم است با یک نظارت آگاهانه و جبران کمبودهای فضاهای آموزشی، فرهنگی و دیگر نیازهای ساکنان این مجموعه ها از جدایی پذیری اجتماعی آنان جلوگیری شود.
در این آیین اعلام شد که علی مؤیدی سرپرست سابق شرکت عمران شهر صدرا به عنوان عضو هیات مدیره به همکاری خود با این شرکت ادامه می دهد.
شهر جدید صدرا در 15 کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد.
9873/ 2027
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر