کد خبر: 33476
A

سالانه 200 کیلومتر راه روستایی زنجان بهسازی و آسفالت می شود

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: سالانه 200 کیلومتر از راههای روستایی این استان بهسازی و آسفالت می شود و هم اکنون 98 درصد خانوارهای روستایی از جاده آسفالته برخوردار هستند.

سالانه 200 کیلومتر راه روستایی زنجان بهسازی و آسفالت می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، کلیم الله وثوق روز سه شنبه در دیدار اعضای کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی و حمل ونقل این استان با امام جمعه زنجان افزود: اقدامهایی در ارتباط با رفع نقاط حادثه ساز، ایمن سازی جاده وارتقای کیفیت انها انجام گرفته که آثار خوبی به همراه داشته و به کاهش تصادفات منجر شده است.
وی با بیان اینکه عامل انسانی بیشترین نقش را در وقوع حوادث جاده ای دارد، اظهار کرد: کاهش تصادفات امری دشوار بوده و نمی توان به صفر رساند اما این استان در حوزه های یاد شده رتبه های خوبی را کسب کرده است.
وثوق افزود: جاده های روستایی این استان در مقایسه با گذشته ارتقا یافته اما از علل مهم وقوع تصادفات در این بخش می توان به بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت بالا اشاره کرد.
وی بیان کرد: آمارها نشان می دهد شمار وقوع تصادفات روستایی در مقایسه با سال گذشته کاهش دارد اما این وضعیت در راههای روستایی چشمگیر است.
مدیر کل راه وشهر سازی استان زنجان خاطر نشان کرد: برای فرهنگسازی درکاهش تلفات تصادفات از ظرفیت های امامان جمعه و منبرها باید استفاده شود و این مهم نتایج مثبتی به دنبال دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان نیز ادامه داد: طی هفت ماهه اول امسال تلفات برون شهری روستایی 25 نفراعلام شده که نسبت به مشابه سال گذشته 22 درصد کاهش نشان می دهد و رتبه هشتم در کشور را دارد.
ایرج دست نشان افزود: تلفات برون شهری نیز طی مدت یاد شده 108 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد کاهش و رتبه پنج در کشور را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: در سال گذشته کمتر از 16 هزار تلفات جاده ای در کشور اعلام شده که این آمار در سال 85، 27 هزار نفر را شامل می شد و با توجه به برنامه ریزی و هدف گذاری وزارت راه و شهر سازی این آمار به نصف کاهش یافته اما تا رسیدن به آمار نهایی باید کارشود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان ادامه داد: این سازمان از سال 81 بحث فرهنگسازی را آغار کرده که از طریق آموزش ها به گروههای تلاش دارد به اصلاح رفتاری ترافیکی منتهی شود.
دست نشان خاطرنشان کرد: تلفات برون شهری و روستایی در سال گذشته این استان نیز 222 نفر گزارش شد که 9. 7 درصد کاهش داشت و رتبه 13 در کشور کسب شد.
وی بیان کرد: فرهنگ جاده ای در بین مردم انگونه که باید و شاید نهادینه نشده و امیدواریم با ارائه آموزش ها تحولی ایجاد شود .
به گفته این مسئول ، با انجام اقداماتی برای گروههایی آسیب پذیر مدارس حاشیه راهها که از سال 81 اجرا می شود تلفاتی در این حوزه گزارش نشده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان ادامه داد: همه ساله طرح ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راهها انجام می گیرد که تاکنون 131 روستا ایمن سازی شده و طرح ارتقای ایمنی موتورسوران نیز در 68 روستای استان اجرا شده است.
وی یادآوری کرد: برای صاحبان وانت بار و ادوات کشاورزی در 45 روستای استان نیز آموزش های لازم ارائه شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون پنج هزار و 650 کیلومتر راه مواصلاتی در استان زنجان وجود دارد که از این میزان چهار هزار و 100 کیلومتر آن راه روستایی و یکهزار و 550 هزار کیلومتر آن راه های اصلی، فرعی، بزرگراه و آزاد راه را شامل می شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر