کد خبر: 33576
A

20 هزار میلیارد ریال برای احیای بخش های مختلف خسارت دیده لازم است

استاندار کرمانشاه گفت: حدود 20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای احیای بخش های گردشگری، صنعت، مسکن و کشاورزی که در جریان زلزله اخیر در غرب استان آسیب دیده اند، مورد نیاز است.

20 هزار میلیارد ریال برای احیای بخش های مختلف خسارت دیده لازم است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیل استان کرمانشاه که در سرپل ذهاب برگزار شد، به بانک های عامل برای تامین و جذب این میزان اعتبار تاکید کرد.
وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی واحدهای صنعتی و سنتی روستایی در مجموع هشت هزار و 885 واحد دچار خسارت 10 تا 100 درصدی شده است، گفت: در مجموع به سه هزار و 850 میلیارد ریال تسهیلات برای بازسازی این بخش نیاز است.
وی همچنین گفت: برای جبران خسارت دام های سبک و سنگین روستاییان زلزله زده نیاز به هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.
استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه 77 واحد صنعتی در جریان زلزله اخیر در غرب استان کرمانشاه بین 10 تا 100 درصد خسارت دیده اند، اعتبار مورد نیاز برای بازسازی واحدهای صنعتی خسارت دیده ناشی از زلزله اخیر را 550 میلیارد ریال ذکر کرد.
بازوند با بیان اینکه به واحدهای صنعتی استان در جریان زلزله اخیر براساس برآورد اولیه 540 میلیارد ریال خسارت وارد شده است، افزود: به علت خسارت وارده ناشی از وقوع زلزله به واحدهای صنعتی، 800 تن به صورت مستقیم و 1500 تن به صورت غیرمستقیم بیکار شده اند.
او از اداره کل صنعت و معدن خواست لیست واحدهای صنعتی خسارت دیده برای دریافت تسهیلات را به بانک های عامل معرفی کند.
استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هفت هزار واحد صنفی در هفت شهرستان استان دچار خسارت 20 تا 80 درصدی شده اند، گفت: دستگاه های مرتبط باید موانع موجود در این بخش ها را اعلام کنند.
وی اظهار کرد: تا پایان امسال بیمه بیکاری به تمام بیکار شده های بخش های مختلف در مناطق زلزله زده پرداخت می شود.
به گفته او، تمام بانک ها به مدت 2 سال به تولیدکنندگان و آسیب دیدگانی که قبلا وام گرفته اند امهال (فرصت دادن) و تنفس اختصاص دهند و سود تسهیلات نیز توسط دولت پرداخت می شود.
استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: در حوزه گردشگری نیز در مجموع برای احیای 34 واحد گردشگری 85 میلیارد ریال تسهیلات نیاز است.
زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه روی داد که تاکنون 444 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله همچنین حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر