کد خبر: 33591
A

استاندار خراسان جنوبی: دستگاه ها در بکارگیری صحیح بخش خصوصی پیشگام باشند

استاندار خراسان جنوبی گفت: اقدامات دستگاه ها رصد می شود، همه دستگاه های استان در راستای بکارگیری صحیح بخش خصوصی پیشگام باشند.

استاندار خراسان جنوبی: دستگاه ها در بکارگیری صحیح بخش خصوصی پیشگام باشند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد مهدی مروج الشریعه روز چهارشنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی در فردوس با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران افزود: اعتبار پروژه هایی که مطلوب تشخیص داده می شود باید سریعتر توزیع شود تا سرمایه گذار معطل نماند.
وی ادامه داد: باید روش های مدیریتی خود را تاحدودی تغییر دهیم، مدیران دستگاه های اجرایی و بانکی باید به سرمایه گذار کمک کنند و از طرفی نیز سرمایه گذار هم باید خود راهبرنده و خودجوش باشد.
وی با درود سلام به شهدای مدافع حرم و تبریک ویژه به سرداران لشکر اسلام بویژه سردار قاسم سلیمانی که در جهت ریشه کن کردن ریشه منحوس گروه های تکفیری داعش در کشورهای منطقه سرافرازنه اقدام کردند، گفت: بخش زیادی از امنیتی که امروز شاهدیم مرهون خون شهداست که در خارج از مرزها جانانه دفاع و در این راه جان خود را نثار ملت کردند.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال به فرمایش رهبر معظم انقلاب سال اشتغال و تولید نامیده شده است اظهار کرد: خداوند نعمات زیادی در این استان گذاشته باید از این نعمت ها استفاده کنیم تا عزت و رفاه برای هم استانی ها فراهم شود.
مروج الشریعه ادامه داد: با کاهش بارندگی و ضعف بنیان های اقلیم و طبیعت روبه رو هستیم اما راه های دیگری برای رشد و توسعه وجود دارد و آن نیاز به فکر تلاش و اعتقاد دارد.
وی گفت: در این مملکت کار بدون پیگیری حتی اگر همه چیز سر جای خودش باشد به جایی نمی رسد چون کارها نیاز به پیگیری ویژه ای دارد همه ما باید تلاش کنیم.
به گفته وی، تلاش، تنها مربوط مدیران بانکی و دستگاه های حوزه تولید و اشتغال و حتی مدیران استانداری نیست بلکه باید سرمایه گذار هم تلاش زیادی داشته باشد.
استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ظرفیت بالایی دارند و اگر به مرجعی مراجعه کنند می توانند امکان ویژه ای را برای استان و شهرستان ها فراهم کنند از این رو اگر اعتبار ویژه ای از دستگاهی به نماینده ای قول داده شود که در قالب سهم استان نگنجد ما پیگیری می کنیم تا دستگاه مربوطه اعتبار یاد شده را به هر شکلی که بتواند به استان تخصیص دهد.
مروج الشریعه افزود: فرماندار فردوس باید با چند تن از مدیران بخش اقتصادی شهرستان و 2 نفر از افراد فهیم بخش خصوصی اتاق فکری برای بررسی عمیق طرح ها تشکیل دهند.
وی از نمایندگان مجلس خواست در قانون جدید و لایحه ای که بدست شان می رسد، تخصیص اعتبار شاخص های اقتصادی را مشابه ردیف سه درصد نفت و گاز لحاظ کنند زیرا این مساله تحول بزرگی در حوزه اشتغال 31 استان کشور ایجاد می کند.
وی ادامه داد: استاندار و نمایندگان مجلس باید با همکاری سازمان ایدرو ، وضعیت صنعت نساجی فردوس را در نامه ای با سه امضا شامل امضای استاندار، نماینده مجلس و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی به مدیرعامل ایدور بنویسند و درخواست مشارکت آنها را داشته باشند.
مروج الشریعه یادآور شد: باید از زائران و گردشگرانی که به شهرستان فردوس سفر می کنند ضمن رعایت حریم ها، حمایت لازم انجام شود.
استاندار خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه) وارد شهرستان فردوس شد و در بدو ورود با حضور در مزار شهدای فردوس به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
شرکت در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان، دیدار با خانواده شهدا، کلنگ زنی مدرسه شهدای بانک ملی، دیدار با حامیان دولت و بازدید از مجموعه گردشگری آبگرم معدنی فردوس از برنامه های سفر یکروزه استاندار خراسان جنوبی به فردوس است.
محمدمهدی مروج الشریعه از تابستان امسال تاکنون به شهرستان های طبس، نهبندان، قاین، درمیان، سربیشه و دومین بار به شهرستان فردوس سفر کرده است.
شهرستان فردوس با پنج هزار و 100 کیلومتر مربع مساحت و بیش از 42 هزار نفر جمعیت در شمال غربی خراسان جنوبی و فاصله 195 کیلومتری بیرجند قرار دارد.
فردوس پل ارتباطی شمال و جنوب محسوب می شود و هر سال میلیون ها زائر رضوی و مسافر و گردشگر خارجی از همین جاده به شمال و جنوب تردد می کنند.
وجود معادن فراوان، صنایع و آثار تاریخی متعدد از دیگر قابلیت های این شهرستان خراسان جنوبی است و سومین قطب تولید انار کشور به شمار می رود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7559* 6054* خبرنگار امیرشاهین نایبی فر - انتشار - مریم پنجابی
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر