کد خبر: 33635
A

آماده سازی به موقع زیرساختهای چابهار سبب جدب سرمایه گذار خارجی می شود

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: آماده سازی به موقع زیرساختهای ریلی، بندری، جاده های ترانزیتی، فرودگاه و طرح های بزرگ و کوچک در چابهار سبب تشویق و جذب بهتر سرمایه گذاران خارجی برای حضور در این منطقه راهبردی می شود.

آماده سازی به موقع زیرساختهای چابهار سبب جدب سرمایه گذار خارجی می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، کمال خرازی روز چهارشنبه در نشست با مدیران شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران اظهار داشت: چابهار موقعیت خوبی در زمینه اجرای طرح های بزرگ صنعتی نظیر پتروشیمی و فولاد دارد.
وی افزود: مسئولان و به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به آبادانی و توسعه سواحل مکران دارند و دستورات لازم را صادر کرده اند.
وی بیان کرد: باید دولت بخش خصوصی را حمایت کند تا بتواند با بهره لازم از امکانات زیرساختی سبب توسعه و اشتغال در این منطقه محروم شود.
وی تصریح کرد: گزارشی از مشکلات طرح های بندر چابهار را به مقام معظم رهبری ارائه می کنم تا مورد رسیدگی بیشتر قرار گیرد.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: مسئولان تمام تلاش خود را برای آماده سازی زیرساخت های حمل و نقل به ویژه راه آهن انجام دهند.
خرازی یکی از اهداف سفر به چابهار را بررسی امکانات زیرساختی این منطقه راهبردی برای سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: آمار و اطلاعات ارائه شده و مشکلات پیش روی طرح های زیرساختی حمل و نقل به رهبر معظم انقلاب گزارش خواهد شد.
وی بیان کرد: راه آهن یکی از زیرساخت های مهم و مطمئن حمل و نقل در سیستان و بلوچستان است که می تواند جابه جایی کالا و مسافر در حجم بالا را انجام دهد.
وی ادامه داد: تکمیل راه آهن چابهار - سرخس و پیشرفت 27 درصدی آن با وجود مشکلات مالی خوب بوده است و باید هرچه سریعتر مشکلات مالی آن نیز مرتفع شود.
به گزارش ایرنا، کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی و هیات همراه دیروز /سه شنبه/ وارد فرودگاه کنارک شدند و مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد و فرماندار چابهار قرار گرفتند.
این هیات در سفری سه روزه علاوه بر بازدید از ظرفیت های تجاری، اقتصادی، ترانزیتی، گردشگری و صنعتی چابهار در نشست هایی با مسئولان و فعالان اقتصادی مسائل و مشکلات پیش رو را مورد رسیدگی قرار می دهند.
در این سفر اعضای شورای راهبردی روابط خارجی و استاندار سیستان و بلوچستان از طرح های بزرگ اقتصادی و صنعتی در دست اجرا نظیر کارخانه فولاد، طرح توسعه بندر شهیدبهشتی، اسکله صیادی و گردشگری و نوار ساحلی چابهار - گواتر دیدن می کنند.
برگزاری نشست های تخصصی با مدیران پروژه های بزرگ نظیر راه آهن چابهار- سرخس، مجتمع پتروشیمی توسعه نگین مکران و راه آهن از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این سفر است.
بازدید از منطقه حاشیه نشینی کمب، بنادر صیادی رمین، پسابندر و کنارک، شهرک صنعتی کنارک و منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار از دیگر برنامه های سفر رئیس و اعضای شورای راهبردی روابط خارجی به سواحل مکران (چابهار وکنارک) است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر