کد خبر: 33741
A

تزریق 5600 میلیارد ریال برای ایجاد شغل روستائیان خراسان شمالی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: پنج هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات روستایی، عشایری و برای شهر های زیر 10هزار نفر با کارمزد های مناسب برای ایجاد اشتغال تزریق شد.

تزریق 5600 میلیارد ریال برای ایجاد شغل روستائیان خراسان شمالی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمود دلپسند عصر چهارشنبه در هشتمین نمایشگاه کشاورزی و صنایع وابسته اظهار کرد: اشتغال در نواحی روستایی و کوچک با تسهیلاتی که کارمزدهای مناسب دارد رونق خواهد گرفت.
وی افزود: کمبود منابع ارزان قیمت برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی همیشه دغدغه بوده است چرا که بهره های 18 درصد به صرفه نبوده اما با این تسهیلات که برای حوزه روستایی اختصاص یافته است سرمایه گذاری در این بخش اقتصادی خواهد بود.
وی بر صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه کشاورزی در این استان تاکید کرد و افزود: هم اکنون‌ وضعیت این حوزه در استان مطلوب نیست باید بیشتر پرداخته شود.
وی بر سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی تاکید کرد و گفت: متاسفانه محصولات کشاورزی استان در مرحله اول به مصرف می رسد و زنجیره تولیدی ایجاد نخواهد شد در این راستا نیاز به سرمایه گذاری جدی است که تجار و بازرگانان باید بیشتر به این بخش وارد شوند.
وی اظهار کرد: با راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخشی از مشکلات اشتغال نیز برطرف خواهد شد و همچنین درآمد کشاورزان نیز افزایش خواهد یافت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش بر مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: مدیریت آب هم اکنون ضروری است در حوزه تولید محصول باید به مقدار مصرف آب توجه کرد و با ارزش تولید محصول بسنجیم.
دلپسند بر ذخیره آب تاکید کرد و افزود: باید از تکنولوژی و دانش در این راستا استفاده کرد و کشت در محیط های مدیریت شده را ترویج داد.
خراسان شمالی با 863 هزار نفر جمعیت دارد که 48درصد آن ها در روستاها ساکن هستند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر