کد خبر: 33891
A

شورای فنی حق کوتاه آمدن از کیفیت ساخت و سازها را ندارد

استاندار زنجان گفت: شورای فنی استان حق کوتاه آمدن از کیفیت ساخت و سازها و بناها را ندارد و هر نوع کوتاهی در این زمینه به معنای پذیرش مسئولیت جان مردم در حوادث است.

شورای فنی حق کوتاه آمدن از کیفیت ساخت و سازها را ندارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی استان زنجان افزود: برای تمام مسئولان مایه سرافکندگی است که تمام ابنیه، ساختمان ها و پل های این استان و کشور عمر کوتاهی داشته باشند و پیش از زمان بهره برداری فرسوده شوند.
وی یادآورشد: در زلزله طارم - رودبار سال 69، بیمارستان تازه تاسیس منجیل ویران و مشابه همین حادثه در زلزله کرمانشاه با خراب شدن بیمارستان تازه تاسیس اسلام آباد تکرار شد.
درویش امیری اظهار کرد: این بناها به دست بخش خصوصی ساخته نشده است و به حتم علت تخریب زودهنگام درست عمل نکردن مهندس ناظر و دستگاه های نظارتی است.
استاندار زنجان تصریح کرد: چنین عملکردی اعتبار نظام مهندسی ما را زیر سئوال می برد و از همین رو شورای فنی این استان حق کوتاه آمدن از کیفیت هیچ نوع بنا و ساختمانی را ندارد و باید به جدیت در مقابل اهمال کاری ها بایستد.
وی این نوع سهل انگاری ها را بازی با جان مردم خواند و خاطر نشان کرد: در ارتباط با هر نوع برخورد با سهل انگاری در کیفیت ساختمان ها و ابنیه ها با جدیت از شورای فنی استان دفاع می کنم.
درویش امیری تاکید کرد: مصالحی که در ساخت بناها و ساختمان ها استفاده می شود، سرمایه ملی این کشور است و سهل انگاری در کیفیت ساخت هر نوع بنایی به دست بخش خصوصی و دولتی معنایی ندارد.
استاندار زنجان گفت: کدام فرد بی وجدانی است که برای ساختمان بتنی، در ستون به جای استفاده از بتن، از نخاله آجر استفاده می کند؟ کدام مهندس ناظر بی وجدانی و کارفرمای سهل انگار و بی مسئولیتی است که چنین کیفیتی را تایید می کند؟
وی خاطر نشان کرد: در این استان شورای فنی باید با اقتدار عمل کند و ذره ای از کیفیت هیچ کدام از ساختمان ها کوتاه نیاید.
درویش امیری ادامه داد: به هر میزان که ضرایب کنترل و نظارت فنی افزایش یابد به همان میزان به سالم و کیفی سازی در پروژه های عمرانی و ساخت و ساز در کشور کمک می شود.
این واکنش استاندار در پی گزارش مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان از بازرسی های انجام شده از پروژه های عمرانی ملی، ملی با ویژگی های استانی بود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر