کد خبر: 33925
A

پرداخت حقوق کارگران پلی اکریل پس از ماه ها از سر گرفته شد

پرداخت حقوق تعداد زیادی از کارگران کارخانه پلی اکریل پس از ماه ها از سر گرفته شد و بخشی از حقوق ماه های مهر و آبان آنها در سالجاری از محل کمک دولت پرداخت شد.

پرداخت حقوق کارگران پلی اکریل پس از ماه ها از سر گرفته شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تعداد زیادی از کارگران و کارکنان شرکت پلی اکریل ایران ( اصفهان) و همچنین شرکت دی ام تی ( از زیر مجموعه های شرکت پلی اکریل) پس از ماه ها، حقوق ماهانه خود را در روزهای پایانی آبان امسال دریافت کردند هرچند هنوز حقوق معوقه آنها که از تعدادی از ماه های پارسال باقی مانده، پرداخت نشده است.
بیشتر این کارگران در 6 ماه نخست امسال به بیمه بیکاری معرفی شده بودند و از مهر امسال با اعلام فراخوان به محل کار خود بازگشتند.
مدیر اجرایی کارخانه پلی اکریل اصفهان روز پنجشنبه به ایرنا گفت: در روزهای اخیر بخشی از حقوق ماه های مهر و آبان کارگران و کارکنان این کارخانه از 10 تا 17 میلیون ریال پرداخت شد.
محسن رجایی افزود: این پرداخت ها از محل کمک 200 میلیارد ریالی دولت که آبان امسال به شکل تنخواه به این کارخانه پرداخت شد، صورت گرفت.
وی با بیان اینکه مقرر شده است از 200 میلیارد ریال کمک دولت، 50 میلیارد ریال تا دی امسال برای پرداخت حقوق کارگران و کارکنان و 150 میلیارد ریال برای تامین مواد اولیه و راه اندازی خطوط تولید در نظر گرفته شود، اظهارکرد: همچنین حق بیمه و هزینه غذای کارگران از محل 50 میلیارد ریال تامین می شود.
وی خاطرنشان کرد: درصد کمی از حقوق تعدادی از کارگران و کارکنان پلی اکریل که به بیمه بیکاری معرفی نشده بودند در ماه های گذشته پرداخت شد اما ما طبق قولی که به همه کارگران دادیم با دریافت 200 میلیارد ریال کمک دولت، حقوق مهر و آبان آنها را پرداخت کردیم.
رجایی با تاکید بر اینکه همت کارخانه پلی اکریل بر راه اندازی خطوط تولید اکریلیک و پلی استر است، تصریح کرد: اقدام های لازم برای تامین مواد اولیه اکریلیک انجام شده است و امیدواریم با مساعدت هیات حمایت از صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت هرچه زودتر مواد اولیه به این کارخانه برسد.
شرکت پلی اکریل با حدود 40 سال سابقه و حدود 2 هزار کارگر و کارمند در سال های گذشته دچار مشکل مالی شد و سال گذشته از فعالیت و تولید بازماند و کارگرانش در 6 ماه نخست امسال زیر پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.
سال گذشته با پیگیری وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیریت استان اصفهان، نمایندگان مجلس، بخش خصوصی و مدیران پلی اکریل 200 میلیارد ریال از سوی دولت برای کمک به پلی اکریل و آبان امسال نیز 200 میلیارد ریال دیگر از سوی دولت به شکل تنخواه به این کارخانه پرداخت شد.
بر اساس گزارش های منتشر شده، در زمان حاضر حدود یکهزار و 400 تَن از کارگران و کارکنان پلی اکریل مشغول کار هستند و هنوز حدود 600 کارگر پلی اکریل زیر پوشش بیمه بیکاری قرار دارند تا خط تولید اکریلیک راه اندازی شود.
مهمترین تولیدات شرکت پلی اکریل ایران، الیاف اکریلیک و نخ و الیاف پُلی اِستر است و تولیدات آن به عنوان مواد اولیه در شرکت های نساجی و تولید فرش مورد استفاده قرار می گیرد.
این کارخانه در کیلومتر 45 جاده اصفهان - مبارکه قرار دارد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر