کد خبر: 34229
A

الزام مدیران استانی وزارت صنعت به آموزش روش های مبارزه با پولشویی

مشهد – ایرنا - مشاور مبارزه با پولشویی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق قانون، تمامی واحدهای صنفی، روسای اتحادیه ها، روسای اتاق های اصناف و روسای سازمان ها و ادارات صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور ملزم به آموزش روش های مبارزه با پولشویی به کارمندان و افراد مجموعه خود هستند.

الزام مدیران استانی وزارت صنعت به آموزش روش های مبارزه با پولشویی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، جمشید گلپور در نخستین کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی که امروز در این سازمان برگزار شد، افزود: با مدیرانی که نسبت به برگزاری این دوره های آموزشی اقدام نکنند، برابر با ضوابط و مقررات رفتار می شود.
وی اظهار کرد: قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم که توسط دولت تصویب شده است باعث شفافیت مالی و جلوگیری از فساد اقتصادی در کشور می شود و در معنای عام، پولشویی به هر عمل مجرمانه و تخلفی که جنبه درآمدزایی داشته باشد، اطلاق می شود.
وی گفت: واژه پولشویی برای توصیف فرایندی مورد استفاده قرار می گیرد که در آن پول غیرقانونی حاصل از فعالیت های مجرمانه مانند قاچاق مواد مخدر، قاچاق اسلحه و کالا، قاچاق انسان، رشوه، اخاذی و کلاهبرداری و ... به دست می آید و در چرخه ای از فعالیت ها و معاملات مالی و با گذر از مراحلی به عنوان پول قانونی و مشروع جلوه داده می شود.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: با توجه به اینکه پولشویی فضای کسب و کار را نا امن می کند، مدیران اتاق های اصناف در استانها باید مبارزه جدی با این پدیده را آغاز کنند.
گلپور تاکید کرد: صنوف، اتحادیه ها و اتاق های اصناف وظایف سنگینی بر عهده دارند و می توانند از طریق جلوگیری از قاچاق کالا و ارز با پدیده پولشویی مبارزه کنند.
وی فرار مالیاتی، فاکتورسازی، استفاده از پول حاصل از قاچاق برای امور تجاری را از روش های پولشویی ذکر و بیان کرد: اطلاع‌ رسانی‌ ها و کارگاه‌ های آموزشی در خصوص این طرح تا 2 هفته ادامه دارد و پس ‌از آن بحث‌ های عملیاتی و اقدامات اجرایی آن به‌ صورت سیستمی پیاده می شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر