کد خبر: 34240
A

استقبال گسترده اقشار مختلف مردم از حراج سکه

نخستین روز حراج سکه در بانک کارگشایی با استقبال اقشار مختلف مردم آغاز شد به شکلی که سالن برگزاری حراجی مملو از جمعیت است.

استقبال گسترده اقشار مختلف مردم از حراج سکه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، این حراجی با نظر بانک مرکزی و به منظور تعدیل قیمت سکه که در هفته های اخیر دچار افزایش قیمت حبابی شده است تا اطلاع ثانوی در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته برگزار می شود.
در میان شرکت کنندگان در این حراجی علاوه بر فعالان بازار سکه و طلا قشرهای مختلف مردم نیز دیده می شوند که با امید افزایش قیمت طلا در روزهای آینده و تبدیل سرمایه خود به این فلز گرانبها وارد حراجی شده اند اما سکه در بسته های 20 عددی عرضه شده است که امکان خرید را از برخی اقشار سلب می کند.
براساس نرخ های اعلام بانک مرکزی و با احتساب 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده قیمت خرید هر سکه تمام بهار آزاد طرح امامی 12 میلیون و 880 هزار ریال و نیم سکه 6 میلیون و 450 هزار ریال است.
در نخستین عرضه انجام شده یک بسته 20 عددی بهار آزادی طرح جدید به وزن 162 گرم و 600 سوت عرضه شد که قیمت پایه آن بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده 236 میلیون ریال بود اما در نهایت به قیمت 257 میلیون و 200 هزار ریال به فروش رفت که نشان می دهد قیمت تمام شده هر سکه 14 میلیون و 17 هزار ریال بوده است.
مسئولان برگزارکننده حراجی بارها به مردم تذکر می دهند که برگزاری این حراجی تا اطلاع ثانوی ادامه دارد و در خریدهای خود دچار هیجان قیمتی نشده و سکه را بالاتر از قیمت بازار خریداری نکنند این در حالی است که امروز شوک روانی برگزاری حراجی سبب شد تا قیمت ها در بازار سکه ریزش کند به شکلی که قیمت سکه تمام به 13 میلیون و 500 هزار ریال در ساعت 14 بعدازظهر رسید.
متقاضیان خرید سکه از حراجی بانک کارگشایی می بایست در زمان حضور خود کارت ملی و کارت بانکی به همراه داشته باشند تا در همان زمان که خرید را انجام می دهند مبلغ مورد نظر به حساب بانک واریز شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر