کد خبر: 34284
A

انعقاد تفاهم نامه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به بخش خصوصی

تفاهم نامه اعطای تسهیلات ارزان قیمت به فعالان اقتصادی و بخش خصوصی بین استانداری خوزستان و بانک ملی مرکزی استان منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان شنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه اعطای تسهیلات ارزان قیمت به بخش خصوصی در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان بیان کرد: برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به بخش خصوصی بانک ملی اعلام آمادگی کرده است و اولین تفاهم نامه در این زمینه در استان منعقد شد و امید است بانک کشاورزی نیز در پرداخت این تسهیلات وارد شود.
امید حاجتی درادامه بیان کرد: از پارسال استاندار خوزستان به دنبال راهی برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان برای رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال بود.
وی گفت: در این تفاهم نامه تسهیلات با نرخ سود هشت درصد به فعالان اقتصادی و بخش خصوصی پرداخت می شود و در مناطقی با نرخ بیکاری بالاتر حمایت بیشتری انجام می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان درادامه اضافه کرد: امسال مهم ترین منابع تسهیلاتی برای اشتغالزایی در استان در طرح اشتغال فراگیر با اعتباری بالغ بر 12 هزار و 400 میلیارد ریال پیش بینی شده است که نرخ سود این اعتبار 16 درصد در نظر گرفته شده است.
حاجتی عنوان کرد: به طرح هایی که تا سقف 20 میلیارد ریال اعتبار لازم دارند یارانه نیز تعلق می گیرد و نظارت در این طرح بر عهده معاونت اقتصادی استاندار خوزستان است.
درادامه این آئین نوراله حسن زاده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استانداری خوزستان بیان کرد: تعداد زیادی از صاحبان واحدهای صنعتی چک برگشتی دارند لازم است برای استفاده از این تسهیلات از محل طرح رونق تولید (دریافت تسهیلات با وجود چک برگشتی و معوقه) استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان نیز در ادامه این مراسم عنوان کرد: واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات باید سند مالکیت را به عنوان وثیقه به بانک ارائه دهند.
اخلاق محمدیان درادامه اضافه کرد: 130 طرح در شهرک های صنعتی استان پیشرفت بالای 60 درصد دارند و 60 درصد واحدهای صنعتی در استان فعالیت اقتصادی بین 50 تا 70 درصد دارند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: امسال طرحی برای ایجاد اشتغال در استان به نام طرح فراگیر اشتغال در نظر گرفته شده و مقرر شده است که 40 هزارشغل در این طرح ایجاد شود.
سید نور محمد پور گفت: برای مشخص شدن میزان اشتغال ایجاد شده در این طرح لازم است که لیست بیمه افرادی که مشغول به کار می شوند مشخص شود.
مدیرعامل بانک ملی خوزستان گفت: اعطای تسهیلات با نرخ سود 18 درصد به بخش تولید نمی تواند باعث رونق چرخه اقتصاد شود.
سعید طاهری درادامه اضافه کرد: با اعطای یارانه و کاهش سود تسهیلات به تولید کنندگان می توان به رونق کسب و کار در استان کمک کرد.
وی افزود: انتظار داریم که گیرندگان تسهیلات وثیقه های لازم را تهیه کنند.
بر اساس آخرین سرشماری سال 1395 نرخ بیکاری استان خوزستان 14.3درصد اعلام شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر