کد خبر: 34326
A

رییس اتاق ایران: امنیت سرمایه گذاری ایران به سبب محدودیت شاخص، نامشخص است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: آورده سرمایه گذاران خارجی در ایران مصادره نمی شود اما به دلیل ضعف و محدودیت شاخص ها و مشخصه های اقتصادی، امنیت سرمایه گذاری در کشور به طور کامل تبیین نشده است.

رییس اتاق ایران: امنیت سرمایه گذاری ایران به سبب محدودیت شاخص، نامشخص است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، غلامحسین شافعی شامگاه شنبه در نشست «معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران» افزود: نگاه ما به سرمایه گذاری خارجی فقط تامین منابع مالی نیست.
به گفته این مسئول، بهبود تراز تجاری، دستیابی بنگاه های داخلی به مهارت های مدیریتی و فنی جدید، تسهیل در انتقال فناوری و ایده های نو بویژه در بخش تولید و استفاده از دانش روز برای ارتقای کیفی کالاها و افزایش بازارهای صادراتی کشور سایر اهداف ترسیم شده در جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی است.
شافعی اضافه کرد: بر پایه برآوردها ایران تا سال 2025 به نقطه تمرکز و بارانداز راهگذرهای حمل و نقل در منطقه تبدیل می شود اما متاسفانه از نظر زیرساختی رتبه پنجاه و هفتم را بین 137 کشور جهان داریم؛ همچنین رتبه کیفیت زیرساخت ریلی کشور 42 و جایگاه کیفیت جاده هایمان 71 است.
وی وجود بازار بزرگ 600 میلیون نفری در کشورهای همسایه و اطراف، گستره جغرافیایی ایران به عنوان دومین کشور بزرگ منطقه، برخورداری از سالیانه 2800 تا سه هزار ساعت آفتابی و همچنین 300 روز آفتابی در دو سوم وسعت کشور را از مزایای کشورمان برای جذب سرمایه گذاران خارجی عنوان کرد.
وی افزود: تاکنون 67 کشور جهان به طرح بزرگ احیای جاده ابریشم پیوسته اند و موقعیت ویژه اقتصادی ایران در آینده را باید در چارچوب این طرح مهم جست وجو کرد.
به گزارش ایرنا، نشست معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران در حالی شامگاه شنبه آغاز شد که قرار است 380 طرح سرمایه گذاری از 26 استان در قالب 9 میزگرد تخصصی ارائه شود.
سرمایه گذاری مورد نیاز این طرح ها 1090 هزار میلیارد ریال معادل 40 میلیارد یورو است.
این نشست با همکاری استانداری سمنان و فدراسیون جهانی مناطق آزاد (فموزا) و حضور مسئولان و سرمایه گذاران از 26 استان و بین الملل برگزار می شود.
مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما مکان برگزاری این نشست چهارروزه است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر