کد خبر: 34332
A

معاون وزیر اقتصاد: همه سرمایه گذاری خارجی مصوب در پسابرجام، متعلق به بخش خصوصی است

معاون وزیر اموراقتصادی و دارایی گفت: 100 درصد سرمایه گذاری خارجی مصوب کشور پس از توافق هسته ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) که برای آنها مجوز و ضمانتنامه صادر شده، متعلق به بخش خصوصی است.

معاون وزیر اقتصاد: همه سرمایه گذاری خارجی مصوب در پسابرجام، متعلق به بخش خصوصی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «محمد خزاعی» شامگاه شنبه در نشست «معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران» افزود: پس از برجام موفقیت های خوبی در کشور حاصل و مراودات با بانک های جهانی از سر گرفته شد اما هنوز برخی بانک های بزرگ جهان منتظرند و فضا را رصد می کنند؛ با این همه، در مجموع فضا با چند سال گذشته متفاوت است.
خزاعی که رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران است، یادآوری کرد: در این مدت موفق به انعقاد دهها میلیارد دلار خطوط اعتباری شدیم و بانک های کشور نیز برای صدور ضمانتنامه های بانکی و دولتی آماده اند.
وی تصریح کرد: طرح هایی با محور توسعه صادرات، اشتغالزایی و ارزآوری در اولویت کشور است و حمایت ها و حفاظت های بسیار خوبی از سرمایه گذاری خارجی در کشور انجام می شود.
به گفته این مسوول، با وجود ثروت های عظیم نفتی، گازی، منابع طبیعی و ... یکی از سیاست های دولت بهره برداری صحیح از منابع مالی در سطح بین المللی است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی هدف از همایش هایی مانند نشست معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران را یافتن فرصت های همکاری بین موسسه های مالی و اقتصادی و بخش خصوصی داخلی و خارجی دانست.
به گزارش ایرنا، نشست معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران در حالی شامگاه شنبه آغاز شد که قرار است 380 طرح سرمایه گذاری از 26 استان در قالب 9 میزگرد تخصصی ارائه شود.
سرمایه گذاری مورد نیاز این طرح ها 1090 هزار میلیارد ریال معادل 40 میلیارد یورو است.
این نشست با همکاری استانداری سمنان و فدراسیون جهانی مناطق آزاد (فموزا) و حضور مسئولان و سرمایه گذاران از 26 استان و بین الملل برگزار می شود.
مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما مکان برگزاری این نشست چهارروزه است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر