کد خبر: 34347
A

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور: امنیت کشور را مدیون شهدا هستیم

معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفین و رئیس سازمان بسیج جامعه عشایری کشور گفت: این امنیت مثال زدنی در کشور را مدیون رشادت های و جان فشانی های شهدا هستیم.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور: امنیت کشور را مدیون شهدا هستیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ؛ سردار علی پاشا محمدی عصر شنبه در چهارمین یادواره 18 شهید عشایری شهرستان پاکدشت اظهار کرد: در زمانی که اوضاع منطقه و کشورهای همسایه کشورمان در حال جنگ و درگیری هستند اما به برکت خون شهدا کشورمان در امنیت کامل به سر می برد و حقیقتا ما به شهیدان والامقام بدهکار هستیم.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مدیون و مرهون خون پاک شهیدان و ایثارگران است که اگر نبود 240 هزار شهید از 15 خرداد سال 1342 تا به امروز این امنیت و این موفقیت برای کشورمان بدست نمی آمد.
رئیس سازمان بسیج عشایری کشور ادامه داد: جامعه عشایری تاکنون 10 هزار شهید تقدیم به نظام کرده است که استان تهران حدود 150 شهید عشایری دارد.
وی با تاکید بر اینکه باید نسل سوم را با این فداکاری ها و رشادت ها آگاه کرد افزود: باید رشادت ها و فداکاری های رزمندگان را در طول هشت سال دفاع مقدس و شهیدان مدافعان حرم را برای نسل سوم تبلیغ و ترویج کرد.
سردار پاشا محمدی تاکید کرد: به برکت خون شهیدان و به فرماندهی مقام معظم رهبری مرزهای جغرافیایی کشور وسعت پیدا کرد و در جنگ با دشمنان اسلام (داعش) رزمندگان کشورهای مختلف اسلامی به فرماندهی سرباز فداکار ایران اسلامی سردار قاسم سلیمانی این دشمن بزرگ نابود شد.
وی ادامه داد: داعش به وجود نیامده بود که در زمان کوتاه از بین برود بلکه آمده بود با حمایت استکبار جهانی، وهابیت و تکفیری با مردم کشورهای اسلامی از جمله سوریه، عراق و ... جنگ کند.
سردار پاشا محمدی خاطرنشان کرد: جامعه عشایری با 500 هزار بسیجی یکی از جامعه مولد، کم هزینه، فعال و پربازده برای کشور است و در حالی که 13 وزارتخانه باید به این جامعه تولید کننده خدمات ارائه کنند اما این عشایر در مناطق محروم استان های کشور با کمترین امکانات زندگی می کنند.
وی یادآور شد: 25 درصد گوشت قرمز و 35 درصد صنایع دستی کشور توسط جامعه عشایر تولید می شود و باید تمامی مسئولین به این افراد کم توقع کشور توجه بیشتری کنند.
در این مراسم همچنین امام جمعه شهرستان پاکدست در سخنانی افزود: در این سالها کشور به برکت خون شهدا به پیشرفت ها و موفقیت های زیادی دست یافته است.
حجت الاسلام حسن لزومی اظهار کرد: در بسیاری از حوادث از جمله جنگ هشت ساله دفاع مقدس و جنگ با داعش به برکت خون شهدا و مجاهدت های رزمندگان به پیروزی های بزرگی دست یافته ایم.
وی خاطرنشان کرد: خون شهدا این نظام و کشور را بیمه کرده است و باید گفت این خون شهدا معجزات بزرگی برای کشور داشته است.
همچنین مدیرکل امورعشایر استان تهران نیز در سخنانی اظهار کرد: جامعه حدود 3 هزار خانواری عشایر استان تهران بیش از یکصد شهید تقدیم به انقلاب اسلامی کرده است که شهرستان پاکدشت نیز دارای 18 شهید عشایری است.
هاتف ممیزی افزود: جامعه عشایری در کنار تولید در صحنه های مختلف نظام از جمله جنگ با دشمنان انقلاب اسلامی حضوری فعال داشته و در حالی که جامعه عشایری کمتر از 2 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند اما این جامعه 10 هزار شهید تقدیم به این نظام اسلامی کرده است.
چهارمین یادواره 18 شهید عشایری شهرستان پاکدشت در روستای حمامک این شهرستان برگزار شد.
در این مراسم از خانواده 18 شهید عشایری شهرستان پاکدشت تقدیر شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر